کربن تراپی با لیزر کیوسوییچ برای نواحی تیره بدن

کربن تراپی با لیزر کیوسوییچ برای نواحی تیره بدن

کربن تراپی با لیزر کیوسوییچ برای نواحی تیره بدن این روزها لیزر کاربردهای بسیاری در زیبایی و جوان سازی پوست دارد. لیزر از فناوری بسیار پیشرفته برای جوان سازی و برطرف کردن مشکلات پوستی استفاده می کند و این کار را بدون درد و خونریزی انجام می دهد. لیزر کیوسوئیچ یکی از پیشرفته ترین دستگاه…

فهرست مطالب

پل ارتباط کلینیک نهال

جهت پاسخگویی به سوالات و یا رزرو نوبت تماس حاصل فرمایید
کربن تراپی با لیزر کیوسوییچ برای نواحی تیره بدن
این روزها لیزر کاربردهای بسیاری در زیبایی و جوان سازی پوست دارد. لیزر از فناوری بسیار پیشرفته برای جوان سازی و برطرف کردن مشکلات پوستی استفاده می کند و این کار را بدون درد و خونریزی انجام می دهد. لیزر کیوسوئیچ یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر برای انجام کارهای زیبایی است. در این مقاله در مورد از بین بردن تیرگی با کیوسوئیچ صحبت می کنیم و مزایا و عوارض انجام این کار را مورد بررسی قرار می دهیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

علت سیاهی زیر بغل و بیکینی

سیاه شدن زیر بغل و بیکینی  دلایل بسیار زیادی دارد که ما در این بخش به همه این دلایل اشاره کرده ایم :

  • پدیده‌های ژنتیکی
  • اصطکاک بین یک لباس تنگ و ناحیه مد نظر
  • تعرق بیش از حد
  • عفونت‌های ناشی از شستن نادرست
  • متابولیزه شدن باکتری‌های عرق و چربی پوست (به نام کورینه باکتریوم)
  • تجمع بیش از حد رنگ‌دانه‌ها در بافت بعد از التهاب (ناشی از آسیب یا آلرژی)
  • تراشیدن مو : در این مورد برای نتیجه بهتر می توان از لیزر موهای زائد استفاده نمود.
  • تجمع پوست مرده
  • مواد شیمیایی
  • مصرف قرص‌های ضدبارداری با پایه‌ی آندروژن
  • الکل و عطر قوی در اسپری‌ها و مواد شوینده
  • اضافه وزن (ایجاد اصطکاک مکانیکی با پوست اطراف)
  • بیماری نادر پوستی به نام آکانتوز نیگریکان (وضعیتی که به دیابت‌های مقاوم نسبت به انسولین مربوط می‌شود)
  • رسوب هموسیدرین (Hemosiderin)

آیا رفع تیرگی زیر بغل در یک روز امکان پذیر است؟

در برخی از تبلیغات به رفع سیاهی زیر بغل در یک روز و یا یک هفته اشاره شده است که همچین چیزی امکان ندارد. زیرا اگر از روش های سنتی و خانگی مانند رفع تیرگی زیر بغل با جوش شیرین یا روغن زیتون استفاده کنید ممکن است، تاثیرات و ماندگاری طولانی مدتی نداشته باشد و طی چند روز باز هم تیرگی بازمی گردد و در عمل سفید شدن زیر بغل و بیکینی در یک هفته و یا یک روز ممکن نمی باشد.

اما اگر از روش های کلینیکی استفاده کنید، بعد از چند جلسه نتیجه نهایی و دائمی آن را مشاهده می کنید.

لیزر کیوسوئیچ چیست؟

لک ها و تیرگی های روی پوست یکی از رایج ترین مشکلات پوستی هستند. این لک ها بر اثر عوامل مختلفی چون افزایش سن، تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر نور خورشید ایجاد می شوند و تغییراتی را در ظاهر انسان ایجاد می کنند. این تغییرات گاهی اوقات به اندازه ایست که فرد را به فکر رفع لکه ها می اندازد. راه های مختلفی برای پاک کردن لکه ها و تیرگی های روی پوست وجود دارد که لیزر یکی از آن هاست.

لیزر کیوسوئیچ (Q-switched laser) یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن تیرگی روی پوست است. این لیزر امواجی با طول موج مشخص تولید می کند و آن ها را به لایه های زیرین پوست می تاباند. اشعه های لیزر توسط رنگ‌دانه های پوستی جذب می شوند و آن ها را از بین می برند. لیزر کیوسوئیچ یکی از ایمن ترین و سریع ترین روش ها برای رفع تیرگی پوست محسوب می شود و ضرری به انسان نمی رساند.

چگونگی کربن تراپی با لیزر کیوسوییچ برای نواحی تیره بدن

رفع تیرگی با کیوسوئیچ نیاز به جلسات متعددی دارد. پزشک در جلسه مشاوره مشکل بیمار را مورد بررسی قرار می دهد و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز را مشخص می کند. این کار ممکن است در یک جلسه به اتمام برسد یا چندین جلسه طول بکشد. پزشک برای انجام این کار ابتدا منطقه مورد درمان را به خوبی تمیز کرده و در صورت نیاز از کرم و پماد های بی حسی برای کاهش درد و ناراحتی بیمار استفاده می کند.

پس از بی حسی، دستگاه بر روی بدن قرار می گیرد و اشعه ها به سمت پوست تابانده می شود. لیزر کیوسوئیچ اشعه هایی با طول موج های متفاوت تولید می کند. پزشک با توجه به شرایط، طول موج دستگاه را تنظیم می کند تا درمان به بهترین شکل انجام گیرد. اشعه های ساطع شده از دستگاه به رنگ‌دانه های تیره روی پوست برخورد می کنند و باعث شکسته شدنشان می شوند. رنگدانه های شکسته شده توسط بدن جذب می شوند و از طریق سیستم لنفاوی دفع می گردند.

مزایای رفع تیرگی با کیوسوئیچ 

رفع تیرگی پوست با کیوسوئیچ مزیت هایی دارد که عبارتند از:

  • برطرف کردن تیرگی با کیوسوئیچ یکی از سریع ترین روش هاست. نتیجه کار پس از یک هفته مشخص می گردد و تیرگی از بین می رود.
  • لیزر کیوسوئیچ ناراحتی و دردی برای فرد ایجاد نمی کند و دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد.
  • برطرف کردن تیرگی با کیوسوئیچ عوارض چندانی برای انسان ندارد و روشی بسیار کم خطر محسوب می شود.

عوارض رفع تیرگی با کیوسوئیچ 

لیزر کیوسوئیچ یکی از ایمن ترین روش ها برای رفع لک و تیرگی محسوب می شود، اما مانند دیگر کارهای زیبایی عوارضی نیز دارد. عوارض آن عبارتند از:

  • تورم و قرمزی یکی از شایع ترین عوارض رفع تیرگی با کیوسوئیچ است. این تورم طبیعی است و به دلیل گرمای اشعه لیزر اتفاق می افتد. تورم موقتی است و نهایتا پس از 2 روز برطرف می شود.
  • گاهی اوقات پوست منطقه درمان دچار لکه های قرمز یا قهوه ای رنگ می شود. این لکه ها پوسته پوسته می شوند و پس از چند روز جای خود را به پوست جدید و روشن می دهند.
  • افرادی که دارای پوست حساسی هستند، ممکن است با مواردی چون زخم و عفونت در ناحیه درمان مواجه شوند. زخم و عفونت با کمک پزشک و تجویز دارو مداوا می شود و بهبود می یابد.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد رفع تیرگی با کیوسوئیچ صحبت کردیم. همان طور که گفتیم، لیزر کیوسوئیچ یکی از ایمن ترین روش ها برای رفع تیرگی و دیگر لک های پوستی محسوب می شود. با این روش می توانید در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسید و پوستی صاف و یک دست داشته باشید. رفع تیرگی با کیوسوئیچ عوارضی برای انسان ندارد و مشکلی را ایجاد نمی کند. اگر قصد انجام این کار را دارید، حتما به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید و رفع تیرگی پوست را زیر نظر یک پزشک حرفه ای و مجرب انجام دهید.

لیزر کیوسوئیچ

پل ارتباط کلینیک نهال

جهت پاسخگویی به سوالات و یا رزرو نوبت تماس حاصل فرمایید