کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس چیست و چگونه اثر می کند؟ پروتئین خالص طبیعی است که از باکتری هاست. تزریق میزان اندکی از بوتاکس در ماهیچه های صورت باعث شلی موقت ماهیچه ها و بدنبال آن کاهش چین و چروک و صاف شدن پوست صورت در منطقه تحت درمان می شود. معمولا از بوتاکس برای برطرف کردن خطوط یک […]

بوتاکس چیست و چگونه اثر می کند؟

پروتئین خالص طبیعی است که از باکتری هاست.  تزریق میزان اندکی از بوتاکس در ماهیچه های صورت باعث شلی موقت ماهیچه ها و بدنبال آن کاهش چین و چروک و صاف شدن پوست صورت در منطقه تحت درمان می شود.  معمولا از بوتاکس برای برطرف کردن خطوط یک سوم فوقانی صورت که ماهیچه های قوی و فعال دارند استفاده می شود.  بنابراین تزریق بوتاکس برای خط اخم، خطوط افقی پیشانی و چین و چروک گوشه چشم ها بسیار موثر و بدون عارضه است.

علل خطوط پیشانی و اخم

  • به طور معمول بخش خارجی پیشانی به صورت ایزوله است. با افزایش سن ابروها شروع به افتادگی و شل شدن می‌نمایند، بعد از این عضلات پیشانی با منقبض شدن تلاش می‌کنند تا افتادگی ابرو را جبران کرده و آن را به سمت بالا بکشند. این انقباض ها چروک و خطوط را به وجود می آورند.
  • خطوط افقی پیشانی به خاطر حرکات بیش از اندازه و متعدد ابروها به وجود می‌آیند. هر چه فرد ابروهای خود را بیشتر بالا ببرد خطوط افقی افزایش خواهند یافت عمیق‌تر خواهند شد.

روش تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به صورت سرپایی در مطب یا کلینیک پوست انجام می شود.  فرد درحالت نیمه نشسته با زاویه ۶۵ درجه روی تخت قرار می گیرد. و قبل از تزریق در حالت استراحت و نیز در حال انقباض ماهیچه های صورت عکس گرفته می شود.

 به طور معمول برای تزریق بوتاکس نیازی به بی حسی نیست البته در صورت داشتن درد از یخ یا پماد بی حس کننده می توان کمک گرفت.  بوتاکس به صورت پودر در ویال های در بسته عرضه می شود.  و قبل از تزریق با سرم نرمال سالین به صورت محلول رقیق شده در می آید.  نقاط تزریق بر روی پیشانی با یک مداد چشم سفید نرم علامت گذاری می شود و تزریق با  سرنگ های ظریف ۱ میلی لیتری انجام  می شود.

بخوانید  ماندگاری هایفوتراپی
روش تزریق بوتاکس
روش تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس

اثرات بوتاکس سه تا شش ماه به طول می انجامد که این مدت اثر گذاری از فرد به فرد می تواند متفاوت باشد (دوام نتیجه تزریق بوتاکس بستگی به عمق و میزان چروک ها، ناحیه ی تزریق و همچنین سن افراد دارد). با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و  ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد؛ البته بهتر است از پزشک متخصص پوست خود بخواهید که در این امر (فواصل تزریق) شما را راهنمایی کند. همچنین اگر شما به یک کلینیک خوب و تخصصی برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید، تضمین ماندگاری اثر بیش تر این اقدام زیبایی وجود خواهد داشت.

مزایای بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی غیر تهاجمی برای حفظ ظاهر جوان و سالم است. و رضایت بیماران از این کار بسیار زیاد است.  تزریق بوتاکس به صورت سرپایی  ظرف یک ربع ساعت انجام می شود. و بسیار سریع و آسان و تقریبا بدون درد است. تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی و بی خطر و بدون عارضه است. و دوره نقاهت ندارد. و می توانید بعد از تزریق فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

معایب بوتاکس

اثر بوتاکس موقت است و بعد از ۳ تا ۶ ماه کم کم  چروک ها دو مرتبه ظاهر می شوند . بنابراین لازم است تزریق بوتاکس دو یا سه بار در سال تکرارشود.

انواع برند بوتاکس پیشانی

دیسپورت، زئومین، نورونوکس سه برندی می باشند که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. هر سه این برندها مقبولیت عمومی دارند اما باید در نظر داشت که برند دیسپورت برند گران تر و در عین حال باکیفیت تری است. زئومین و نورونوکس در درجه بعدی کیفیت و قیمت قرار دارند. بنابراین با استفاده از بوتاکس مرغوب ‌تر نتیجه بهتری نیز دیده خواهد شد.

بخوانید  درمان میگرن با بوتاکس

اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس پیشانی

متخصص پوستی که برای تزریق بوتاکس به وی مراجعه می کنید، در جلسه معاینه و مشاوره اولیه به شما تمامی اقداماتی را که باید قبل از این اقدام زیبایی به انجام برسانید را گوشزد خواهد کرد. به طور کلی مهم ترین مراقبت های پیشگیرانه قبل از بوتاکس صورت عبارتند از:

  • حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس بهتر است نوشیدنی الکلی و دخانیات مصرف نشود.
  • باید یک تا دو هفته قبل از تزریق بوتاکس، استفاده از دارو هایی مانند آسپیرین را کاهش دهید چرا که این گونه داروها به رقیق کننده های خون مشهورند و با اثر گذاری خود می توانند باعث افزایش میزان خونریزی حین یا بعد از تزریق بوتاکس شوند.
  • همچنین مصرف داروهای ضد التهاب نیز بهتر است که پیش از این اقدام زیبایی با محدودیت انجام شود تا کبودی ناشی از تزریق و زمان لازم برای برطرف شدن آن کاهش یابد. (کاهش مصرف دارو حتما طبق توصیه پزشک انجام شود)

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی

  • توصیه می شود به مدت ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس دراز نکشید.
  • در روز تزریق از ماساژ دادن و دستکاری محل درمان خودداری شود.
  • در روز تزریق از فعالیت هایی که موجب گرم شدن بدن می شود مانند ورزش کردن، آفتاب گرفتن، حمام گرم، سونا، جکوزی، کمپرس گرم صورت و مصرف الکل خودداری شود. تا از پخش شدن بوتاکس و عوارض جانبی جلوگیری شود.
  • اگر کبودی یا تورم رخ دهد تا زمان بهبودی کیسه یخ هر ۱-۲ ساعت و هربار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی محل بگذارید.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

یکی از مهم ترین عارضه های بوتاکس پیشانی کبودی و تورم می باشد. یکی دیگر از شایع ترین عوارض سردرد می باشد که معمولا بعد از ۲۴ ساعت رفع می شود. در صورت استفاده زیاد از ماده ممکن است ناحیه بیش از حد سفت شود. گرچه این مشکل پس از یک هفته تا دو هفته برطرف می شود. واکنش حساسیت جدی نیز یکی از عوارض ناخواسته است که البته بسیار نادر می باشد.

بخوانید  همه چیز درباره بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس خطرناک است؟

خیر ، چون بوتاکس خطرات سم اصلی که توسط باکتری تولید می­شود را ندارد به علاوه زمانی این سم خطرناک می­شود که وارد گردش خون ما شود و در استفاده های موضعی مشکلی ایجاد نمی­کند. تنها درصد کمی از افراد که بوتاکس را تزریق می­کنند دچار عوارض جانبی شدید می­شوند که در بسیاری موارد دلیل آن به خاطر تزریق آن به صورت نامناسب است.

استفاده های درمانی از بوتاکس  به دلیل مصرف زیادتر نسبت به استفاده آن در زیباسازی پوست ممکن است عوارض بیشتری داشته باشد. برای تزریق بوتاکس حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید و به هیچ وجه در آرایشگاه­ها بوتاکس نکنید. زیرا استفاده از داروی بوتاکس تنها توسط پزشکان مجاز است و تزریق آن در مراکز غیر درمانی خطرات زیادی به دنبال دارد. اگر تزریق بوتاکس در مراکز غیر درمانی انجام شود احتمال بروز عوارضی مانند افتادگی پلک،عدم تقارن و یا ایجاد دوبینی وجود دارد.

تزریق بوتاکس پیشانی برای چه افرادی مناسب است؟

تزریق بوتاکس به عنوان درمان پیشگیرانه، موثرترین راه برای مبارزه با چین و چروک است که در حال شکل گیری است. اگر در اواسط تا اواخر دهه بیست و یا اوایل سی سالگی خود هستید باید به فکر رزرو ویزیت با یک ارائه دهنده معتبر بوتاکس باشید. اگر با چهره خود رسا هستید و مستعد ایجاد خطوط هستید، باید به بررسی بوتاکس پیشگیرانه فکر کنید.

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر