کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟ لیزر مو‌های زائد بیکینی یک روش زیبایی محبوب است که از فناوری لیزر برای از بین بردن مو‌های ناخواسته از ناحیه بیکینی استفاده می‌کند. این درمان شامل استفاده از یک پرتو متمرکز نور برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو است که به ریشه آسیب می‌رساند و از رشد مو در […]

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

لیزر مو‌های زائد بیکینی یک روش زیبایی محبوب است که از فناوری لیزر برای از بین بردن مو‌های ناخواسته از ناحیه بیکینی استفاده می‌کند. این درمان شامل استفاده از یک پرتو متمرکز نور برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو است که به ریشه آسیب می‌رساند و از رشد مو در آینده جلوگیری می‌کند. بر خلاف روش‌های سنتی رفع مو‌های زائد مانند اپیلاسیون یا اصلاح، لیزر مو‌های زائد بیکینی نتایج طولانی‌مدت و با حداقل ناراحتی ارائه می‌کند. درمان ایمن، مؤثر و مناسب برای انواع پوست است. این یک راه حل‌ایده‌آل برای هر کسی است که به دنبال راهی بدون دردسر و راحت برای دستیابی به پوستی صاف و بدون مو در ناحیه بیکینی است.

مراقبت‌های قبل از لیزر بیکینی

شما باید یک روز قبل از لیزر بیکینی قسمت مورد نظر را با استفاده از تیغ بتراشید. دقت کنید که استفاده از تیغ، روشی مناسب بوده ولی شما نمی توانید از سایز لوازم از جمله موم و یا وکس و … استفاده نمایید و استفاده از هرکدام از این روش­ها خطراتی را در حین درمان برای شما ایجاد خواهد کرد.

  • شیو و اصلاح با تیغ : برای رسیدن به بهترین نتیجه دوازده تا بیست و چهار ساعت قبل از انجام لیزر، موهای ناحیه ی مورد نظر را با تیغ یا ژیلت شیو کنید.
  • استحمام : پیش از مراجعه حتما حمام کنید، چون رعایت بهداشت در این روند بسیار اهمیت دارد. از شوینده هایی که PH آن ها برای ناحیه ی بیکینی و واژن مناسب است استفاده کنید. از مصرف محصولات شیمیایی معطر اجتناب کنید. مواد شیمیایی موجود در این محصولات پوست حساس این نواحی را تحریک پذیر می کنند و بعد از لیزر باعث سوش و خارش می شوند.
  • به هیچ عنوان در معرض اشعه ی نور خورشید قرار نگیرید.
  • لباس نرم و گشاد و راحت بپوشید
  • استرس خود را کنترل کنید : ممکن است حین درمان احساس خجالت کنید و معذب باشد. اما سعی کنید آرامش خود را حفظ و استرس خود را کنترل کنید. کلینیک خانه ی سفید با کادر درمانی بسیار مجرب و حرفه ای تلاش می کند که محیطی آرام و بدون استرس را برای شما فراهم کند.
بخوانید  روش های انجام زاویه سازی صورت

لیزر بیکینی یا اپیلاسیون کدام بهتر است ؟

برای انتخاب بهتر، دو روش را با هم مقایسه می کنیم.

  • همان طور که می دانید اپیلاسیون یک روش موقت برای حذف موهای زائد است. اپیلاسیون سرعت رشد مو ها را کاهش می دهد، اما از رویش مجدد آن ها جلوگیری نمی کند. بر خلاف آن، لیزر با تخریب فولیکول موهای بیکینی با درصد بالایی رشد آن ها را متوقف می کند و روشی با اثرگذاری دائمی است.
  • در اپیلاسیون خطر آسیب و تحریک پوست وجود دارد. در حالی که لیزر ، اگر به دست متخصص انجام شود، روشی بسیار کم عارضه است.
  • در روش اپیلاسیون بر خلاف روش لیزر موهای زائد بیکینی، احتمال انتقال بیماری های عفونی مقاربتی (STI) زیاد است، مگر اینکه دستگاه لیزر مجهز به سری شخصی باشد.
  • روش لیزر بیکینی بین شش تا هشت  جلسه با دردی جزئی و قابل تحمل همراه است و پس از پایان دوره، دیگر بابت حذف موهای زائد خود دردی نخواهید کشید. درست است که اپیلاسیون بیکینی در یک جلسه انجام می شود، اما هر جلسه باید درد زیاد آن را تحمل کنید.

فواید لیزر موهای زائد در ناحیه ی بیکینی چیست ؟

در ناحیه ی بیکینی وقتی تراکم مو بالا باشد نظافت و عفونت ناشی از عوامل باکتریایی می تواند مشکل ساز باشد.  در خانم ها به دلیل آن که دستگاه تناسلی و ادراری داخلی می باشد، هنگامی که موها در این ناحیه رشد کرده باشند، می توانند در رطوبت ناشی در این ناحیه زمینه ساز رشد عوامل باکتریایی و قارچی باشد و هنگامی که فرد در این ناحیه مرتب شیو  و یا وکس انجام دهد باز هم فقط تا مدت کوتاه چند روزه می تواند در بهداشت ناحیه مورد نظر موثر باشد  و باید در نظر داشت که با انجام مرتب شیو  و یا وکس پوست ناحیه مورد نظر ممکن است تا حد زیادی آسیب دیده و تیره شود همچنین تراکم مو نیز افزایش می یابد .

بخوانید  از بین بردن غبغب با هایفو تراپی

با انجام لیزر موهای زاید علاوه بر آن که درمانی دائمی در نظر گرفته می شود سبب بهبود پوست ناحیه مداخله نیز می شود و همچنین ریسک مبتلا شدن به بیماری های عفونی و قارچی تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد . به علت حذف فولیکول تیره در عمق پوست پس از انجام لیزر موهای زاید بیکینی پوست این ناحیه نیز روشن تر می شود .  با توجه به تمامی نکات ذکر شده باید گفت لیزر موهای زاید در بیکینی بسیار اثر بخش بوده و می تواند به عنوان درمانی تقریبا دائمی  در نظر گرفته شود که در برخی از افراد پس از اتمام جلسات درمانی هر چند وقت یکبار یک جلسه باید شارژ شود  و نتایج عالی بدست آورد .

لیزر موهای زاید  در ناحیه ی بیکینی
        لیزر موهای زائد در ناحیه ی بیکینی

آیا لیزر موهای زائد بیکینی عوارض دارد ؟

لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی جزء روش‌های ایمن و کم عارضه است. فقط ممکن است فرد عوارض طبیعی و بی‌خطری مانند سوزش محل، پوسته‌پوسته شدن یا قرمزی مختصری را تجربه کند. البته به شرطی که خدمات لیزر با طول موج مناسب، توسط پزشک باتجربه و ماهر و در یک کلینیک معتبر و تمیز انجام شود.

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بیکینی

مراقبت‌هایی که فرد بعد از لیزر انجام می‌دهد موجب کاهش عوارض طبیعی می‌شود. پزشک به افراد تحت درمان توصیه می‌کند،

  • بعد از جلسات لیزر، برای کاهش تورم و قرمزی آن از کمپرس یخ استفاده کنند.
  • به مدت چند ساعت به ناحیه لیزر آب نزنند.
  • به منظور جلوگیری از آسیب بعد از لیزر موهای زائد واژن لازم است بیمار ۴ یا ۵ روز اول بعد از درمان، از حمام گرم و ماساژ درمانی هم استفاده نکند
  • در صورت نیاز پمادها یا ژل‌های خنک کننده که پزشک تجویز کرده را مصرف نماید.
بخوانید  کاربرد لیزر کیوسوئیچ

چه کسانی نمی‌توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

با اینکه لیزر ناحیه بیکینی روشی کم خطر است؛ اما افراد زیر جزء ممنوعیت‌های لیزر هستند و نمی‌توانند از این شیوه استفاده کنند.

  • خانم‌هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
  • خانم‌هایی که مشکلات هورمونی دارند.
  • افرادی که جراحی شکمی انجام داده‌اند تا سه ماه بعد از جراحی نمی‌تواننداز لیزر استفاده کنند.

آیا آقایان هم می‌توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

استفاده از لیزر فقط مخصوص خانم‌ها نیست. آقایانی هم که تمایل داشته باشند ناحیه بیکنی صاف و بدون مویی داشته باشند، می‌توانند از این شیوه استفاده کنند.

زیرا اصلاح مو های زائدبرای آقایان هم ممکن است آزاردهنده باشدو موجب تحریک پوست آن‌ها شود.

لیزر موهای زاید 

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر