کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

میکرودرم ابریژن برای درمان مشکلات پوستی

میکرودرم ابریژن چگونه انجام می شود؟ میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی بوده که برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، این روش نیازی به بیهوشی و یابستری شدن ندارد و تنها در مدت زمان 30 دقیقه تا یک ساعت در مطب پزشک انجام می شود. در ابتدا پس از بررسی […]

میکرودرم ابریژن چگونه انجام می شود؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی بوده که برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، این روش نیازی به بیهوشی و یابستری شدن ندارد و تنها در مدت زمان 30 دقیقه تا یک ساعت در مطب پزشک انجام می شود. در ابتدا پس از بررسی وضعیت پوست بیمار، نوع مناسب دستگاه میکرودرم انتخاب می شود و پاک سازی پوست دستگاه میکرودرم بر روی پوست انجام می شود.

انواع روش های میکرودرم

در واقع تفاوت انواع دستگاه های میکرودرم در نوع هندپیس های آن است که در به تفصیل کاربرد هر یک از این هندپیس ها می پردازیم .

هندپیس نوک الماس

این نوع از دستگاه میکرودرم، جهت لایه برداری و از بین بردن پوست های مرده و لایه های شاخی پوست مورد استفاده قرار می گیرد؛ در واقع سری این دستگاه سبب خارج شدن لایه های مرده پوست شده و با مکش آن ها را از روی پوست بر می دارد. عمق خروج پوست های مرده و میزان مکش آن ها به میزان فشار و نیز مدت زمان قرار دادن اپلیکاتور بر روی پوست بستگی دارد. جالب است بدانید که از میکرودرم های الماس به دلیل ظرافتی که دارد می توان در نواحی حساس صورت همانند پوست اطراف چشم نیز بدون نگرانی استفاده نمود.

میکرودرم کریستالی

این نوع از میکرودرم که یکی از رایج ترین انواع میکرودرم ابریژن است در هنگام کشیدگی بر روی پوست ، کریستال های بسیار ظریفی را بر روی پوست می ریزد که سبب جدا شدن لایه های مرده پوست می شود؛ در نهایت با مکش اپلیکاتور میکرودرم این پوست های مرده از روی پوست برداشته می شود.

بخوانید  میکرودرم ابریژن و مزایای آن

هیدرودرم ابریژن

این روش با دو روش قبلی متفاوت است و علاوه بر برداشتن لایه های شاخی و مرده پوست، مواد مغذی و کلاژن ساز نیز وارد پوست می شود و در نتیجه سرعت بازسازی، خونرسانی و جوانسازی پوست بیشتر خواهد شد. سرعت بهبود و ترمیم پوست در این روش چندین برابر دو روش قبلی است.

کاربردهای میکرودرم ابریژن

  • جوانسازی پوست: با افزایش قوام و سفتی پوست، چروک های سطحی پوست از بین می رود و سبب جوانی و شادابی پوست خواهد شد.
  • رفع لکه های پوستی: یکی از مهم ترین اثرات میکرودرم، کم رنگ کردن لکه های پوستی است .مانند :لک های پوستی در اثر ماندن در برابر آفتاب، افزایش سن و حتی بارداری
  • بستن منافذ باز پوستی: یکی از تاثیرات مطلوب میکرودرم بر روی پوست، کوچک کردن منافذ باز پوست است. بسیاری از افراد از این روش استفاده کردند اعلام نمودند که بعد از چند جلسه میکرودم، به دلیل جوانسازی و سفت شدن پوست بسیاری از منافذ باز پوستشان رفع گردید.
  • درمان جای جوش و اسکار: جوانسازی پوست بعد از چند جلسه میکرودرم سبب بهبود و از بین رفتن جای جوش و اسکار های باقی مانده بر روی صورت می شود.

از جمله دیگر تاثیراتی که میکرودرم ابریژن می تواند برای پوست صورت داشته باشد می توان به تمیز شدن پوست و از بین رفتن سلول های مرده پوست، تاثیر مثبت در بهبود ترک های پوستی اشاره نمود.

عوارض میکرودرم ابریژن

از آنجا که روش میکرودرم یکی روش غیر تهاجمی است عوارض حادی بعد از این روش درمانی وجود ندارد ولی با این وجود به دلیل کشیدگی هندپیس بر روی پوست ممکن است که عوارض موقتی را همانند موارد زیر ببینید :

  • قرمز شدن پوست (مشابه حالتی که بعد از آفتاب سوختگی بروز می کند)
  • احساس سوزش و یا سوزن سوزن شدن پوست
  • کبودی و تورم پوست
  • حساس شدن پوست به لمس و یا مالش
بخوانید  میکرودرم ابریژن و مزایای آن

این عوارض به صورت موقتی بوده و بعد از گذشت چند روز به صورت خود به خود برطرف خواهد شد بنابراین جای هیچ نگرانی نبوده و نیاز به انجام اقدامات خاصی نمی باشد؛ با این وجود گاها ممکن است که به دلایل مختلفی مشکلاتی مانند خونریزی  و یا عفونت به وجود بیاید که این عوارض بسیار نادر بوده و گاها به دلیل خطای پزشکی بروز می کند؛ بنابریان در انتخاب کلینیک و یا پزشکی که می خواهید میکرودرم انجام دهید بسیار دقت نمایید.

روش های دیگر جوانسازی پوست

علاوه بر میکرودرم روش های درمانی و موثر دیگری نیز برای جوانسازی پوست وجود دارد که می تان به نظارت و به تشخیص پزشک به صورت ترکیبی در کنار روش میکرودرم از آن ها بهره برد؛ از جمله این روش ها می توان به میکرونیدلینگ پوست و مزوتراپی پوست نیز اشاره نمود.

 

میکرودرم ابریژن

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر