کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

موارد استفاده کربن تراپی

موارد استفاده؛ کربن تراپی برای لک صورت یا برای رفع تیرگی آن استفاده از کربوسکی تراپی برای لک صورت بسیار زیاد است. زیرا این روش درمانی مزایای زیادی دارد که با توجه به مشکل پوستی افراد از آن استفاده خواهد شد. ۱. کربن تراپی صورت روشی عالی برای جوانسازی و زیبایی بیشتر پوست کربوکسی تراپی […]

موارد استفاده؛ کربن تراپی برای لک صورت یا برای رفع تیرگی آن

استفاده از کربوسکی تراپی برای لک صورت بسیار زیاد است. زیرا این روش درمانی مزایای زیادی دارد که با توجه به مشکل پوستی افراد از آن استفاده خواهد شد.

۱. کربن تراپی صورت

روشی عالی برای جوانسازی و زیبایی بیشتر پوست کربوکسی تراپی صورت کلیدی برای داشتن پوستی درخشان و جوان است. درمانی که در طی آن هیپودرم با مقدار لازم کربن تزریق می‌شود. سپس عملکرد عروق به شدت تشدید می‌شود، رگ‌های خونی منبسط و در نتیجه جریان خون بالاتر به بافت‌های عضلانی و چربی تضمین می‌شود. این روش سبب جوان‌ سازی پوست، بستن منافد باز و کاهش چین و چروک صورت می‌شود.

۲. کربن تراپی برای لک صورت

کربوکسی تراپی، روش درمانی است که با حذف لایه‌های سطحی و فرسوده و سلول‌های مرده پوست، سطح پوست را از نظر لک‌های ناشی از آفتاب و عوامل محیطی دیگر هموارتر و یکنواخت‌تر می‌نماید. به همین دلیل از این روش نوین درمانی برای یکدست کردن پوست استفاده می‌کنند.

۳. کربن تراپی برای رفع تیرگی و گودی زیر چشم

کم کردن گودی و تیرگی زیر چشم، یکی از رایج‌ترین کاربردهای کربن تراپی است. دکتر آجایا کاشیاپ، یک جراح پلاستیک در دهلی نو، در یک پرسش و پاسخ، اظهار داشت “عدم اکسیژن رسانی مناسب به پوست پلک تحتانی، باعث می‌شود که پوست تیره و کبود شود”. دکتر کاشیاپ همچنین گفت که با تزریق مقدار کمی گاز کربن به مناطق آسیب دیده، جریان خون بالا می رود و شبکه‌های مویرگی بهبود پیدا می‌کنند.

۴. کربن تراپی برای جای جوش

در مورد جای زخم‌ها، جای جوش‌ها و افتادگی پوست، کربوکسی تراپی با هدف سرعت بخشیدن روند بهبود انجام می‌شود. برخی پزشکان معتقدند، ترکیب کربوکسی تراپی با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و میکرونیدلینگ می‌تواند نتایج را بهتری در درمان جای جوش داشته باشد.

۵. کربن تراپی ترک پوستی

رفع ترک‌های حاصل از بارداری یا کاهش وزن این تکنیک یکی از بهترین و کم هزینه‌‌ترین تکنیک‌های درمان ترک پوستی پس از زایمان است. این عمل موجب ایجاد مویرگ‌های تازه در ناحیه تحت درمان می‌شود. همچنین باعث افزایش گردش خون و مقدار مواد مغذی و اکسیژن در ناحیه‌ای که استریا دارد می‌شود. این مسئله موجب کلاژن سازی و ترمیم پوست در نواحی ترک حاملگی می‌شود.

بخوانید  تزریق بوتاکس پیشانی

توصیه‌های قبل و بعد از کربوکسی تراپی

برای این عمل سرپایی تقریبا به هیچ گونه آمادگی خاصی نیاز نیست. اما معمولا با توجه به محل تحت درمان، پزشک متخصص توصیه‌هایی برای شما دارد.

توصیه های قبل از انجام کربن تراپی؛

 رعایت نکات زیر قبل از انجام کربوکسی تراپی ضروری است و باعث حفظ ماندگاری و افزایش اثرگذاری این روش می‌شود:
از مصرف نوشیدنی‌های الکلی تا ۲۴ ساعت قبل از درمان پرهیز کنید. زیرا ممکن است الکل خون را رقیق کند و احتمال کبودی را افزایش دهد.
تا مدت زمان دو هفته قبل از درمان از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، مکمل‌های امگا 3 ایبوپروفن، ویتامین E جینسینگ صرف نظر کنید.
دو روز قبل و دو روز بعد از درمان، مصرف رتینول‌ها را قطع کنید.
قبل از انجام عمل، حتما وعده غذایی خود را به صورت مفصل، نوش جان کنید.

بایدها و نبایدهای بعد از انجام کربن لیزر

هر روز بعد از کربن تراپی پوست خود را به آرامی مرطوب کنید.
تا چند روز، کمی پوسته پوسته شدن و خشکی پوست طبیعی است.
تا چند روز بعد از درمان دائما از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.
حداقل تا ۵ روز بعد از درمان، از هیچ محصول آرایشی حاوی رتینول استفاده نکنید.
حداقل تا یک هفته بعد از کربوکسی تراپی از هیچ روش درمانی تهاجمی پوست استفاده نکنید.
از ماساژ ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
اگر پوست چرب دارید، برای حفظ نتیجه مطلوب از محصولاتی که برای آکنه طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

اگر پیری ناشی از نور آفتاب یا خطوط ریز دارید، از محصولاتی که حاوی کلاژن و مکمل‌های آن یا از یک برنامه تغذیه‌ای تقویت کلاژن استفاده کنید.

بخوانید  برداشتن خال، ضایعات و لک های پوستی
فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر