کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

مزوتراپی برای رفع تیرگی،گودی و پف‌ چشم

مزوتراپی چشم یکی از درمان‌های فوق‌العاده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم و یا رفع پف زیر چشم است. مزوتراپی چشم از جمله درمان‌های تخصصی است که باید توسط متخصص پوست انجام شود. در درمان مزو زیر چشم برای رفع چروک موادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دارای ویتأمین و محرک مورد نیاز پوست […]

مزوتراپی چشم یکی از درمان‌های فوق‌العاده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم و یا رفع پف زیر چشم است. مزوتراپی چشم از جمله درمان‌های تخصصی است که باید توسط متخصص پوست انجام شود. در درمان مزو زیر چشم برای رفع چروک موادی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دارای ویتأمین و محرک مورد نیاز پوست باشند تا باعث شادابی پوست محل مورد نظر شوند.

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزوتراپی زیر چشم یک روش جوانسازی پوست است که با تزریق ویتامین‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی مختلف انجام می‌شود.

مزوتراپی شرایطی را برای پوست زیر چشم فراهم می‌کند تا تولید کلاژن پوست و الاستین پوست افزایش یابد و در نتیجه تیرگی، گودی و پف‌های چشم رفع شود. در مزوتراپی زیر چشم، پزشک با استفاده از سوزن‌های مخصوص و نازکی مواد موردنیاز پوست را به لایه میانی پوست تزریق می‌کند. همچنین در صورت وجود چربی اضافه یا پف در ناحیه زیر چشم، می‌توان با استفاده از مزوتراپی با کندروتروفین آن را درمان کرد.

مواد موجود در محلول مزوتراپی باعث می‌شود دیواره سلول‌های چربی زیر چشم حل شود و گردش خون در این ناحیه افزایش یابد. در نتیجه بعد از مدتی چربی‌های اضافه زیر چشم از بین می‌رود.

مزوتراپی زیر چشم چیست؟
مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزیت‌های مزوتراپی چشم

مزایای اصلی مزوتراپی برای گودی و کبودی چشم شامل اثر فوری و اثر طولانی مدت است. علاوه بر این، نتایج پس از اولین جلسه قابل مشاهده و ماندگاری آن از شش ماه تا یک سال است. با مزوتراپی می‌توانید اکثر مشکلات پوستی را برطرف کنید و در نهایت مزوتراپی نیازی به توانبخشی ندارد. این روشی است که اکثر مراجعین ما انجام می‌دهند.

بخوانید  معرفی انواع لیزر موهای زائد

امروزه مزوتراپی زیر چشم یکی از ساده‌ترین، ارزان‌ ترین و مؤثر ترین روش‌ ها برای مبارزه با عیوب پوست است. اولین قدم این است که یک کلینیک قابل اعتماد پیدا کنید. ثانیاً، متخصصی را انتخاب کنید که به طور کامل از تمام جزئیات روش اطلاع داشته باشد.

• کاهش تیرگی‌ها و هاله‌ کبودی دور چشم
• هیدارته کردن نواحی حساس اطراف چشم
• رفع خطوط ریز و چین و چروک‌های اطراف چشم
• آبرسانی و تغذیه نواحی چشم و پوست
• استحکام، احیا و افزایش حالت ارتجاعی اطراف چشم و پوست

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی

گاهی در هنگام تزریق مواد مزوتراپی در پوست، مویرگ های سطحی پاره شده و ایجاد کبودی می کنند. این کبودی موقت است؛ اما ممکن است ناخوشایند باشد. به همین دلیل است که مراقبت بعد از مزوتراپی اهمیت دارد. اگر بعد از انجام مزوتراپی از کمپرس یخ در ناحیه درمان شده استفاده کنید، احتمال کمتری دارد که دچار کبودی شوید.

ورم بعد از مزوتراپی چشم

یکی دیگر  از عوارض مزوتراپی، ورم بعد از مزوتراپی چشم است. این عارضه خطر جدی محسوب نمی شود و معمولا خودبخود رفع می گردد.

برای جلوگیری از ورم بعد از مزوتراپی چشم و نیز حذف کبودی و قرمزی بافت اطراف چشم میتوان از کمپرس یخ استفاده کرد. میت وان از کمپرس یخ عصاره چای یا بابونه یا ژلهای سرد نیز بر روی موضع استفاده کرد. البته باید از برخورد مستقیم آب با زخم های بافتی خودداری کرد.

برای انواع مزوتراپی در بافتهای مختلف بدن انتظار داریم پس از دو روز ورم، قرمزی و کبودی محل مورد نظر حذف شده باشد که این زمان برای بافتهای اطراف چشم ممکن است بیشتر از سایر بافتها باشد.

بخوانید  روش‌های رفع ترک‌های بارداری و چاقی

مزوتراپی زیر چشم برای چه کسانی مناسب است ؟

کاندیدهای روش مزوتراپی عبارتند از:

۱) افرادی که حلقه ‌های تیره زیر چشم دارند :

حلقه های تیره زیر چشم ممکن است به دلایل مختلف بروز پیدا کنند. افراد دارای حلقه تیره زیر چشم بهترین کاندید مزوتراپی هستند. در روش مزوتراپی با استفاده از اسید هیالورونیک، بوتاکس، کلاژن، محلول حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان، حلقه های تیره زیر چشم به راحتی از بین می رود.

۲)پیری پوست :

پوست زیر چشم به دلایل ژنتیکی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و… دچار پیری می شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای مبارزه با پیری پوست زیر چشم هستند. مزوتراپی می تواند به رفع پیری پوست کمک کند. مزوتراپی با روش های مختلف انجام می شود که هر کدام فوایدی به همراه دارند. بهترین روش مزوتراپی برای بهبود پیری پوست زیر چشم ها، تزریق بوتاکس است.

۳)پوست ناهموار :

یکی از مشکلات رایج صورت، ناهمواری پوست است. ناهمواری پوست را می توانید با روش مزوتراپی درمان کنید. اگر شما نیز با مشکل ناهمواری پوست مواجه شده اید، کاندید مناسبی برای مزوتراپی هستید.

۴)هایپرپیگمانتاسیون :

هایپرپیگمانتاسیون هنگامی رخ می دهد که پوست صورت مقدار ملانین بیشتری را تولید می کند. از عوامل تشدید کننده این عارضه می توان به آکنه، سوختگی، کبودی اشاره کرد. افرادی که دچار مشکل هایپرپیگمانتاسیون شده اند، کاندید خوبی برای مزوتراپی محسوب می شوند. در روش مزوتراپی با تزریق محلول های حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان می توان مشکلات پوستی را به راحتی درمان کرد.

۵) ملاسما :

ملاسما یک نوع عارضه متداول پوستی است. این عارضه باعث ایجاد لکه قهوه ای رنگ روی پوست می شود. این لکه ها می تواند روی نواحی مختلف صورت مانند پیشانی، چانه، گونه مشاهده شوند. افرادی که دارای عارضه ملاسما هستند، بهترین کاندید مزوتراپی هستند.

بخوانید  بوتاکس زیر بغل برای کاهش تعریق

مراقبت بعد از مزوتراپی زیر چشم

با اینکه مزوتراپی زیر چشم یک روش ایمن است با این حال عوارضی جزئی نیز ممکن است به همراه داشته باشد که برای کاهش این عوارض لازم است تا مراقبت های بعد از مزوتراپی چشم صورت بگیرد. از جمله:

  1. از مالش، خاراندن و ماساژ محل مزوتراپی خودداری کنید.
  2. فعالیت های شدید مانند ورزشهای سنگین را به مدت حداقل ۲۴ ساعت کنار بگذارید.
  3. پوست خود را از گرما و تابش مستقیم نور آفتاب محافظت کنید. اگر نیاز به بیرون رفتن دارید استفاده از عینک آفتابی در طی روزهای اول ضروری است.
  4. از مصرف غذای شور و یا مواد حاوی الکل خودداری کنید. این مواد می توانند ورم موضع را تشدید کنند.
  5. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش کبودی، ورم و درد موضع مفید است.
  6. در صورت درد می توان از مسکن های معمولی یا تایلنول نیز استفاده کرد
  7. برای کاهش میزان تورم بهتر است ارتفاع سر کمی بالاتر از سایر بخشهای بدن باشد. در هنگام خواب می توان بالشت اضافه زیر سر گذاشت.

مزوتراپی

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر