کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

لیزر موهای زائد بدن در دوران شیردهی تولد فرزند پویایی خانواده تغییر خواهد کرد. مادران بیش از همه تحت تأثیر این تغییرات هستند. وظایفی وجود دارد که فقط آنها می توانند آن را انجام دهند، مانند شیر دادن که زمان زیادی را از آنها می گیرد. مادران دوباره شروع به نگاه کردن به خود می […]

لیزر موهای زائد بدن در دوران شیردهی

تولد فرزند پویایی خانواده تغییر خواهد کرد. مادران بیش از همه تحت تأثیر این تغییرات هستند. وظایفی وجود دارد که فقط آنها می توانند آن را انجام دهند، مانند شیر دادن که زمان زیادی را از آنها می گیرد. مادران دوباره شروع به نگاه کردن به خود می کنند و متوجه تغییراتی می شوند که در بدنشان ایجاد شده است.

به این ترتیب، مادران دوباره نگران ظاهر خود می شوند. آنها شروع به تلاش برای بازگرداندن اندام خود می کنند.از انواع رژیم های غذایی و دستگاه های لاغری موضعی استفاده می کنند. هم چنین عادت های مراقبت از خود را شروع می کنند تا احساس راحتی و خوشحالی کنند.

معمولاً زنان باردار رشد موهای زائد را در نواحی ناخواسته تجربه می‌کنند. آن ها به طور قابل‌توجهی می‌خواهند موهای زائد را از بین ببرند. اما همیشه نگرانند که آیا لیزر در دوران شیردهی خطردارد؟

در این مرحله، خانم ها می پرسند که آیا لیزر موهای زائد بر شیر مادر یا جنین تأثیر می گذارد؟ آنها می دانند که شیردهی برای سلامت کودک بسیار مهم است و می خواهند به این کار ادامه دهند. برای فهمیدن جواب این سوال بیایید کمی به فرایند لیزرموهای زائد دقت کنیم تا ببینیم ایا لیزرموهای زائد در شیردهی خطردارد یا نه.

فرایند لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

اشعه‌های لیزر با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در مدت زمانی معین، روی سطح پوست و بر مو‌ها تابیده می‌شوند. ملانین (رنگدانه) موجود در فولیکول مو انرژی تابشی لیزر را به حرارت تبدیل کرده و در نتیجه ریشه مو، بر اثر افزایش حرارت می‌سوزد. میزان نفوذ اشعه لیزر به پوست، تا رسیدن به پیاز مو است. بنابراین با لیزر مو‌های زائد، هیچ آسیبی به اعضای درونی بدن و حتی روال شیردهی بانوان نمی‌زند.

بخوانید  ممنوعیت افراد از لیزر موهای زائد

رابطه لیزرموهای زائد وشیردهی چیست؟

حقیقت این است که هیچ رابطه ای بین لیزرموهای زائد و شیردهی وجود ندارد. لیزر موهای زائد بر هیچ بخشی از شیردهی تأثیر نمی گذارد. بر مقدار شیر تولید شده تأثیر نمی گذارد، کیفیت شیر را کاهش نمی دهد و به غدد پستانی آسیب نمی رساند.

چرا می توانید هر دو را با خیال راحت انجام دهید؟ این دو دلیل مهم هستند:

  • لیزر مورد استفاده در رفع موهای زائد از غدد پستانی عبور نمی کند. حتی اگر آن را روی زیر بغل و سینه خود استفاده کنید، تاثیری روی شما نخواهد داشت. لیزر فقط ۲-۳ میلی متر از پوست نفوذ می کند.
  • این بر هیچ هورمونی که مربوط به شیردهی است تأثیر نمی گذارد. لیزر موهای زائد به پرولاکتین یا اکسی توسین آسیب نمی رساند. پرولاکتین شیر را تولید می کند و اکسی توسین به پمپاژ آن کمک می کند.
رابطه لیزرموهای زائد وشیردهی
         رابطه لیزرموهای زائد وشیردهی

لیزرموهای زائد در دوران شیردهی ضرردارد؟خطرات لیزرموهای زائد در دوران شیردهی چیست؟

خیر. هیچ مطالعه ای وجود ندارد که خطر لیزر موهای زائد را در دوران شیردهی نشان دهد. هیچ مدرکی وجود ندارد که تأیید کند لیزر موهای زائد در دوران شیردهی خطرات خاصی برای زن یا کودک او به همراه دارد.

با این حال، اکثر مراکز لیزر موهای زائد از انجام این روش برای یک زن شیرده خودداری می کنند. کسانی که این روش را انجام می دهند معمولاً از پزشک یادداشت می خواهند. به هر حال می خواهید این کار را انجام دهید؟ با پزشک خود صحبت کنید.

چند ماه پس از تولد نوزاد می توان لیزر موهای زائد را انجام داد؟

از آنجایی که موها در دوران شیردهی به حالت قبلی خود برمی‌گردند، معمولاً بعد از پایان بارداری ۳ تا۶ ماه  به تعویق انداختن مفیدتر خواهد بود.

بخوانید  آشنایی با انواع لیزر پوست

عوارض لیزر موهای زائد در دوران شیردهی چیست؟

به طور کلی لیزر موهای زائد در خانم ها هیچ عارضه ای ندارد. با این حال، مواقعی وجود دارد که زنان ممکن است احساس ناراحتی و برخی علائم داشته باشند.

ممکن است باعث تحریک، خارش یا درد خفیف شود.تا زمانی که از داروهایی برای تسکین این علائم استفاده نکنید، هیچ مشکلی در شیردهی وجود نخواهد داشت. اجتناب از مسکن ها و کرم های بی حس کننده مهم است. زیرا اثرات این داروها می تواند وارد شیر شود.این از عوارض لیزر موهای زائد در دوران شیردهی است.اگر بعد از استفاده از لیزر موهای زائد این اثرات را تجربه کردید، بهتر است برای تصمیم گیری در مورد درمان با پزشک خود مشورت کنید.

دریافت لیزر موهای زائد از یک تکنسین مجرب و با تجربه بسیار مهم است. به این ترتیب، خطر سوختگی یا ایجاد بیماری های پوستی را نخواهید داشت. زیرا درمان آنها به دلیل محدودیت های شیردهی دشوار خواهد بود.

لیزر موهای زائد بدن در دوران شیردهی برای چه کسانی ممنوع است؟

هیچ مدرکی دال بر اینکه دفع موهای زائد با لیزر در دوران شیردهی خطرات خاصی را برای خانم یا فرزندش به همراه دارد وجود ندارد. با این حال، برخی مراکز لیزر موهای زائد این روش را برای یک خانم شیرده رد می کنند. زیرا در سوابق پزشکی مراجعه کننده مشکلی وجوددارد که لیزر برای او خوب نیست. معمولا پزشک متخصص قبل از لیزر درمانی اگر لازم باشد یادداشتی مبنی براینکه لیزر برای شخص ضرردارد می نویسد.

چرا لیزر موی زائد در دوران شیردهی برای همه مناسب نیست؟

لیزر برای همه افراد مناسب نیست .دراین قسمت به این مسئله می پردازیم.خطرات لیزرموهای زائد در دوران شیردهی چیست؟

  • هیپرپیگمانتاسیون: در طی چرخه باروری، بارداری و تولد نوزاد، تغییرات و نوسانات گسترده هورمون ها به احتمال زیاد باعث ایجاد هایپرپیگمانتاسیون یا تیره رنگ شدن پوست (ملاسما) می شوند.
  • رشد مجدد موها: همچنین ممکن است هورمون ها باعث رشد سریعتر موهای برداشته شده شوند. بنابراین انجام لیزر، ممکن است تا زمانی که شیردهی را انجام می دهید، چندان مثمرثمر نبوده و بی ارزش باشد.
  • داروهای بی حس کننده: بی حسی موضعی که همراه با پروسه لیزر درمانی استفاده می شود. این احتمال وجود دارد که این داروها، برای شما یا فرزند شیرخوار شما واکنش آلرژیک ایجاد کنند.
بخوانید  مزونیدلینگ موی سر

لیزر مو در زمان شیردهی

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر