کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

لیزر موهای زائد در بارداری

لیزر موهای زائد در بارداری در دوران بارداری، بدن دچار تغییرات زیادی می شود. هورمون ها در نوسان هستند، پاها ورم می کنند، و موهای بدن در نواحی که انتظارش را ندارید ظاهر می شوند. این اتفاق ممکن است در هر نقطه ای از بدن رخ دهد اما معمولاً روی شکم، پستان ها و صورت […]

لیزر موهای زائد در بارداری

در دوران بارداری، بدن دچار تغییرات زیادی می شود. هورمون ها در نوسان هستند، پاها ورم می کنند، و موهای بدن در نواحی که انتظارش را ندارید ظاهر می شوند. این اتفاق ممکن است در هر نقطه ای از بدن رخ دهد اما معمولاً روی شکم، پستان ها و صورت دیده می شوند.

اگر این برایتان به اندازه کافی خجالت آور است، حذف موهای زائد هم در دوران بارداری می تواند چالش برانگیز باشد. وقتی شکم به اندازه خاصی رسید، اصلاح کردن تقریباً غیرممکن می شود. در حالی که این روزها زنان زیادی، گزینه های حذف دائمی موهای زائد را ترجیح می دهند؛ مانند از بین بردن موها با لیزر، بسیاری هنوز نمی دانند که چه کاری ایمن است و کدام ایمن نیست. متأسفانه، تحقیقات کافی در مورد این موضوع انجام نشده است تا تعیین کند که آیا این پروسه در دوران بارداری ایمن است یا خیر.

چه عواملی باعث رشد بیش از حد مو می شود؟

در سه‌ ماهه دوم بارداری، هورمون های بدن نامتعادل هستند و منجر به رشد بیش از حد موی بدن می شوند. متخصصان لیزر توضیح می دهند، « رشد مو یا پرمویی در دوران بارداری معمولاً به دلیل نوسانات هورمونی – افزایش در ترشح هورمون های مردانه یا آندروژن ها از تخمدان ها و جفت است» خوشبختانه، موهای بدن که ناشی از هورمون های بارداری هستند، پایدار نیستند و همه چیز تنها شش ماه پس از تولد کودک، به حالت عادی برمی گردد.
آیا لیزر موهای زائد برای خانم های باردار بی خطر است؟

در حالی که لیزر موهای زائد و تمام روش های لیزر تأیید شده توسط FDA ، ایمن در نظر گرفته شده است، اما مطالعات کافی در مورد اینکه زنان باردار چطور تحت تأثیر قرار می گیرند؛ انجام نشده است. در سال 2017 ، مجله بین المللی درماتولوژی زنان، مطلبی را در مورد ایمنی پروسه های لیزر زیبایی منتشر و ذکر کرد که مطالعات کافی در مورد اثرات روی زنان باردار انجام نشده است؛ تا بتوان به نتیجه ای رسید.
با وجود اینکه از لیزر برای درمان بیماری هایی مانند سنگ کلیه و زگیل های تناسلی در زنان باردار استفاده شده است؛ اما اغلب توصیه می شود تا بعد از تولد کودک صبر کنید تا از درمان های زیبایی لیزری استفاده کنید.

بخوانید  آشنایی با انواع لیزر پوست
دلایل دیگر صبر کردن برای انجام لیزر
       دلایل دیگر صبر کردن برای انجام لیزر

دلایل دیگر صبر کردن برای انجام لیزر موهای زائد

بارداری باعث هایپرپیگمانتاسیون پوست می شود

اینکه زنان باردار دچار تغییر رنگ پوست یا هایپرپیگمانتاسیون می شوند اتفاق غیر معمولی نیست. تیره شدن رنگ پوست باعث کاهش کنتراست بین رنگ پوست و موهای بدن می شود و این مسئله، هدف قرار دادن فولیکول مو را برای لیزر دشوارتر می کند. این نه تنها بدان معناست که درمان با احتمال کمتر جواب خواهد داد بلکه، هزینه بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد زیرا به جلسات درمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

بارداری چرخه رشد مو را مختل می کند

توانایی پیش بینی چرخه رشد مو، دلیل عمده ی موفقیت لیزر موهای زائد است. هورمون های اضافی ترشح شده در دوران بارداری، چرخه رشد مو را از بین می برد و تأثیر  لیزر درمانی را کاهش می دهد. مانند هایپرپیگمانتاسیون پوست، این مسئله نیز می تواند هزینه های شما را افزایش دهد زیرا به جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت.

بارداری باعث افزایش حساسیت می شود

بارداری خون رسانی بدن را افزایش می دهد و باعث کشیده شدن پوست ناحیه شکم و پستان ها می شود. این باعث نازکی و حساسیت زیاد پوست به لمس شدن می شود که  درنتیجه، زمان ایده آلی برای انجام درمان لیزر موهای زائد نیست. اگرچه کرم های بی حس کننده و سیستم های خنک‌کننده می توانند به راحت تر شدن جلسات درمان لیزر کمک کنند، باز هم ممکن است لیزر درمانی باعث ناراحتی بیشتر در دوران بارداری شود.

جایگزین های رفع موهای زائد با لیزر

بنابراین با بررسی موارد بالا ، منطقی تر است که در هنگام برخورد با موهای زائد ناخواسته در دوران بارداری ، به گزینه های جایگزین لیزر موهای زائد که ایمن تر و راحت تر هستند ، نگاه کنید.

بخوانید  لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

شیو موهای زائد

از آنجا که لیزر موهای زائد در بارداری کار مفیدی نیست ، بسیاری از خانم ها به عنوان یک فرآیند راحت و ارزان برای رفع موهای زائد به شیو کردن آن می پردازند. استفاده از شیو موهای زائد همراه با یک مرطوب کننده، نتیجه مناسبی را ارائه می دهد.

اپیلاسیون

اپیلاسیون یکی دیگر از گزینه های مجاز به جای لیزر موهای زائد در بارداری است. به خاطر داشته باشید که پوست بسیار حساس شما ممکن است واکنش متفاوتی نسبت به موم نسبت به حالت عادی داشته باشد ، بنابراین یک لوسیون ضد عفونی کننده با کیفیت مناسب برای استفاده قبل و بعد از آن انتخاب کنید. ممکن است در دوران بارداری یک جلسه اپیلاسیون گزینه بهتری باشد ، زیرا استفاده از این روش با رشد شکم دشوار است.

بند انداختن

معمولا از این روش برای رفع موهای صورت و پشت لب استفاده می شود. در حالت عادی لیزر بهترین روش برای این کار است، اما در دوران بارداری، جایگزین لیزر موهای زائد در بارداری می تواند استفاده از بند باشد.

دیگر درمان های مورد استفاده جایگزین برای لیزر موهای زائد

کرم های موبر

کرم های موبر حاوی مواد شیمیایی مانند اسید تیوگلیکولیک و سولفید باریم هستند و بهتر است در دوران بارداری از آنها اجتناب شود. اگرچه هیچ مطالعه قطعی مبنی بر اینکه این مواد شیمیایی می تواند به نوزاد متولد نشده آسیب برساند، نیست ،

بنابراین بهتر است این خطر را نپذیرید ، به خصوص هنگامی که گزینه های زیادی برای حذف موهای زائد بدون مواد شیمیایی وجود دارد که باید در دوران بارداری امتحان کنید.

بخوانید  درمان میگرن با بوتاکس

الکترولیز

از الکترولیز کاملاً باید خودداری شود. این فرآیند شامل عبور جریان الکتریکی از بدن و بازگشت به دستگاه ، و در نهایت تخریب فولیکول مو است. این نگرانی وجود دارد که مایع آمنیوتیک اطراف کودک بتواند الکتریسیته منتقل کند و به طور بالقوه به کودک آسیب برساند. به همین خاطر این روش ارزش این را ندارد که مورد امتحان قرار گیرد.

چگونه پس از زایمان می توانید لیزر موهای زائد انجام دهید؟

همیشه ایده خوبی است که در مورد روش های رفع موهای زائد با بهترین متخصص پوست خود صحبت کنید. کسانی که فکر می کنند استفاده از لیزر موهای زائد برای بارداری ایمن نیست :

خوشحال خواهند شد که بدانند که اکثر پزشکان به طور واضح لیزر موهای زائد را بین سه تا شش ماه پس از تولد نوزاد جدید شما انجام می دهند ، مگر اینکه نوزاد شما از شیر مادر تغذیه کند.

لیزر مو در بارداری

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر