کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

علت و درمان خط اندوه و بغض

علت و درمان خط اندوه و بغض، با افزایش سن، کلاژن از بین رفته و انعطاف پذیری پوست کاهش می‌یابد. زمانی که انعطاف پذیری پوست از بین می‌رود پوست دچار افتادگی خواهد شد. یکی دیگر از عوامل تشدید کننده‌ این مشکل، از بین رفتن بافت چربی خواهد بود. افراد فکر می‌کنند از بین رفتن بافت […]

علت و درمان خط اندوه و بغض، با افزایش سن، کلاژن از بین رفته و انعطاف پذیری پوست کاهش می‌یابد. زمانی که انعطاف پذیری پوست از بین می‌رود پوست دچار افتادگی خواهد شد. یکی دیگر از عوامل تشدید کننده‌ این مشکل، از بین رفتن بافت چربی خواهد بود. افراد فکر می‌کنند از بین رفتن بافت چربی خوب است، چربی صورت حجم پوست در این ناحیه را تأمین کرده و باعث کشیده شدن پوست می‌شود. با کاهش حجم پوست گونه و افتادگی پوست چین هایی از بینی تا دهان و خطوطی از کنار دهان تا چانه ایجاد خواهند شد.

عوامل ایجاد خط اندوه در چانه

خط اندوه و غم که در کنار دهان ایجاد می شود از قسمت گوشه های دهان تا پایین چانه است و شما را  با یک چهره ناراحت روبرو می کند. عوامل مختلفی وجود دارد که این خطوط می‌ تواند ایجاد شود، عواملی مانند :

1. حالت های تکراری صورت

خطوط غم اغلب به عنوان خطوط خنده نیز شناخته می شوند. پس از سال ها خندیدن، لبخند زدن و ایجاد برخی حالات صورت، به طور طبیعی خطوطی در جایی که پوست شما چروک می شود، ایجاد می شود. این خطوط با ادامه حالات تکراری صورت دائمی می شوند. و این حالات بخشی از زندگی است و اگر واقع بین باشیم نمی توانیم آن ها را حذف کنیم!

2. سیگار کشیدن

سیگار باعث ایجاد چین و چروک می شود، زیرا وقتی سیگار می کشید، اکسیژن را از پوست خود خارج می کنید. این فرآیند از بین بردن اکسیژن می تواند باعث چروک شدن پوست شما، ضعیف شدن پوست و ایجاد خطوط غم شود.

3. کم آبی بدن

آبرسانی خوب یک عامل کلیدی در هر روتین مراقبت از پوست خوب است. بدون آبرسانی مناسب، پوست شما خشک، حساس و سفت می شود. این باعث می شود پوست شما بیشتر مستعد ایجاد خط غم و سایر چین و چروک های پوست صورت شود.

4. ژنتیک

اگر سیگار نمی کشید و در آبرسانی پوست خود کوشا هستید، ممکن است همچنان خطوط غم را تجربه کنید. اگر والدین شما در سنین پایین دارای خطوط اندوه بودند، مهم نیست که چقدر سالم هستید و یا چه روتین پوستی را انجام می دهید، احتمال اینکه شما نیز خط غم ارثی داشته باشید، بسیار زیاد است.

بخوانید  مزوژل چیست؟

فواید رفع خطوط اندوه

  • معکوس کردن روند پیری: ایجاد خطوط ماریونت نشان دهنده افزایش سن است و این خطوط به دلیل کاهش تولید الاستین و کلاژن ایجاد می‌شود. عمل‌های زیبایی بدون جراحی تا حدودی جوانی را به چهره شما بازمی‌گردانند و همچنین موجب تحریک و تولید کلاژن نیز می‌شوند.
  • بازگرداندن لبخند: چین و چروک ناشی از خطوط ماریونت موجب فرورفتگی گوشه دهان می‌شوند و این قضیه چهره شما را غمگین نشان می‌دهد. با حجیم کردن آن ناحیه، لبخند و شادی به چهره شما باز خواهد گشت.
  • بهبود ظاهر چهره: این عمل‌ها موجب می‌شوند که چهره شما در بهترین حالت خود قرار گیرد. آنها چهره شما را تغییر نمی‌دهند، بلکه از دید مردم شما سالم‌تر و جوان‌تر به نظر خواهید رسید.
  • عمل غیر تهاجمی: عمل‌های زیبایی بدون جراحی عوارض نداشته و همچنین دوره نقاهت طولانی مدت ندارند. ممکن است پس از عمل دچار تورم یا کبودی خفیف شوید، اما این عوارض معمولاً طی ۴۸ ساعت از بین می‌روند.
فواید رفع خطوط اندوه
                  فواید رفع خطوط اندوه

روش‌های از بین بردن خط اندوه

در ادامه به روش‌هایی برای کاهش خط اندوه اشاره خواهیم کرد. راحت‌ترین و در دسترس‌ترین روش برای این کار تزریق ژل و بوتاکس خواهد بود. این روش غیرتهاجمی نیازی به استراحت نداشته و بسیار مؤثر است.

تزریق چربی

یکی از راه هایی که می توان خطوط اندوه را از بین برد تزریق چربی به خطوط اندوه است. در این روش پزشک، چربی را از خود بدن خارج میکند و سپس برای خطوط دیگر استفاده میکند. مراحل تزریق چربی برای خطوط اندوه به این شکل است که پزشک در ابتدا پس از معاینات لازمه و آزمایشاتی که انجام میدهد از پهلوها، ران ها و شکم فرد چربی را برمیدارد و سپس از طریق سانتریفیوژ چربی را خالص سازی میکند و طی مراحلی مشخص پزشک چربی ها را به خطوط اندوه تزریق میکند.

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست و رفع مشکلات صورت است. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد. این ماده به پوست حجم می‌دهد و با جذب رطوبت از کم آبی پوست جلوگیری می‌کند. توسط پزشک نقاط تزریق مشخص می‌گردد. قبل از انجام این روش اگرچه بیهوشی لازم نیست، پزشک می‌تواند از بی حسی موضعی برای بی حس کردن محل درمان استفاده کند. سپس پزشک، ژل را زیر پوست تزریق می کند. پس از تزریق، ممکن است پزشک به آرامی مناطق تحت درمان را ماساژ دهد. این روش بسیار سریع و آسان است. تزریق معمولاً حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

بخوانید  افزایش ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس

اندولیفت

اندولیفت نوعی روش لیزر درمانی کم‌تهاجمی است که با هدف لیفتینگ یا بالا بردن اجزای صورت انجام می‌شود. در این روش برخلاف جراحی لیفت، نیازی به برش، بی‌هوشی، بخیه و بستری شدن نیست. با این حال اثر این روش درمانی شباهت زیادی به جراحی لیفت دارد و شاهد بهبود افتادگی‌های پوست و از بین رفتن چین و چروک‌هایی مانند خطوط اندوه و لبخند در صورت خواهیم بود.

لیزردرمانی

از لیزر‌های مختلفی می‌توان برای کاهش یا از بین بردن خط اندوه استفاده کرد. این لیزرها بدون آن که به طور ناگهانی یک لایه از پوست را کنار بزنند، موجب بهبودی بافت‌های زیرین پوست می‌شوند. در این روش‌ها معمولاً دوره‌ی درمان شامل چندین جلسه‌ی درمانی می‌شود و نتایج حاصل از درمان، به تدریج به دست می‌آیند.

لیفت صورت با نخ

در این روش، نخ‌های PDO در زیر پوست قرار می‌گیرند و موجب لیفت پوست صورت و کاهش خطوط اندوه می‌شوند. در تکنیکهای جدید لیفتینگ با نخ، نخهای PDO به صورت داربستی حمایتی برای بافت‌های زیرین پوست عمل می‌کنند و در نتیجه با بالاکشیده‌شدن این بافت‌ها، کیفیت کلی پوست ظرف ۶ تا ۸ ماه بعد از جلسه‌ی درمانی بهبود پیدا می‌کند.

لایه‌برداری شیمیایی پوست

در  این روش‌، لایه‌ی بالایی پوست برداشته‌ شده تا به لایه‌ی جدید اجازه‌ی رشد و جایگزینی داده شود. این روش‌ برای از بین بردن خطوط دور دهان مناسب‌ هستند. با این‌حال، نباید انتظار داشت که نتایج حاصل از این عمل، طولانی‌مدت باشند؛ چراکه در طی این عمل، تنها لایه‌های بالایی پوست هدف قرار گرفته شده‌اند.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یک راه مناسب و کم‌هزینه برای فلج کردن عضلات دور دهان بوده و روشی مناسب برای رفع خطوط نازک دور دهان می‌باشد. به دلیل این‌که بوتاکس عضلات را فلج می‌کند، ممکن است همیشه راه‌حل مناسبی نبوده و همچنین نتایج حاصل از آن، بین ۳ تا ۴ ماه باقی می‌مانند. همچنین با جلوگیری از گرفتن حالات شدید در صورت، از به وجود آمدن چین‌وچروک‌ها جلوگیری می‌کند.

بخوانید  لیفت صورت با rf فرکشنال

هایفوتراپی

هایفو HIFU نیز یک روش برای رفع خط اندوه است و یکی از مؤثرترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های لیفت صورت با روش غیر جراحی است که مکانیزم عملکرد آن با امواج صوتی اولتراسوند می‌باشد. از دستگاه هایفوتراپی دارای یک تنظیمات خاص برای کاهش خطوط سطحی در اطراف دهان است استفاده می گردد. هایفو در یک جلسه کوتاه (حدود ۴۵ دقیقه) و بدون درد انجام می‌شود. در هایفوتراپی خط اندوه، میزان کمی از گرمای متمرکز در زیر سطح پوست اعمال می‌شود که موجب تحریک رشد کلاژن جدید می‌گردد. کلاژن باعث افزایش رشد پوست جدید و در نتیجه جوان‌تر، شاداب‌تر و احیا شدن چهره می‌شود. این روش می‌تواند ناحیه پایین صورت را بالا کشیده و سفت کند که عمق خطوط کاهش یابد و از برجستگی نواحی پایین فک کاسته شود.

جراحی لیفت صورت

اگر با امتحان کردن روش‌های مختلف، به نتیجه‌ی دلخواه خود نرسیده‌اید، می‌توانید در نهایت این روش را امتحان کنید. اگرچه این روش تا حدی پرمخاطره بوده و همیشه جای زخم‌های آن باقی خواهند ماند. همچنین نتایج لیفت صورت کاملاً طبیعی به نظر نخواهند رسید.

 

عوارض و خطرات احتمالی

روش‌های جراحی و غیر جراحی رفع خط غم، با عوارض و خطراتی همراه هستند که در ادامه برای شما بیان خواهد شد:

  • تورم و قرمزی 

یکی از عوارض بسیار رایج بعد از از بین بردن خط غم با استفاده از روش‌های جراحی و غیرجراحی، تورم و قرمزی است. این روش معمولاً در روش‌های غیر جراحی مثل تزریق بوتاکس و چربی مشاهده می‌شود. تورم و قرمزی واکنش دفاعی بدن به تزریق یک ماده جدید است. در نتیجه به مرور زمان برطرف خواهد شد.

  • التهاب و کبودی 

معمولا بعد از تزریق چربی به زیر پوست، التهاب و کبودی مشاهده می‌شود. همچنین بعد از انجام جراحی نیز می‌توان این عوارض را مشاهده کرد. التهاب و کبودی از عوارض بسیار رایج رفع خط غم هستند و به مرور زمان از بین می‌روند.

  • خونریزی و درد 

رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی برای کاهش این عوارض اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، باید از مسکن‌های ضد درد استفاده کرد یا سطح بخیه‌ها را به صورت مرتب شستشو داد تا خونریزی متوقف شود.

جوانسازی پوست

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر