کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

روش های انجام زاویه سازی صورت

روش های انجام زاویه سازی صورت زاویه سازی صورت به روش های مختلفی انجام می شود که با توجه به شرایط هر متقاضی از جمله نوع استخوان بندی فک و میزان چربی موجود در ناحیه، انتخاب می شوند. کانتورینگ صورت هم از روش جراحی به صورت دائمی انجام می شود و هم از طریق روش […]

روش های انجام زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت به روش های مختلفی انجام می شود که با توجه به شرایط هر متقاضی از جمله نوع استخوان بندی فک و میزان چربی موجود در ناحیه، انتخاب می شوند.

کانتورینگ صورت هم از روش جراحی به صورت دائمی انجام می شود و هم از طریق روش های غیرجراحی که کم تهاجم بوده و نتایج موقتی دارند.

1-  زاویه سازی صورت با جراحی

زاویه سازی صورت با جراحی یک روش دائمی است که در اتاق عمل و با بیهوشی کامل انجام می شود. در این روش پزشک چانه های نامنظم، نامتعادل و غیر طبیعی را اصلاح کرده و فرمی هماهنگ و جذاب ایجاد می کند، همچنین افرادی با استخوان بندی مربعی در صورت یا افرادی که قسمت پایین صورتشان پهن تر است کاندید مناسبی برای این روش هستند. برای زاویه سازی صورت با جراحی، پزشک با استفاده از ابزارهای مخصوص شروع به شکل دادن نقاط مورد نظر می کند و استخوان فک نیز تراشیده می شود؛

در صورتی که چانه فرد صاف باشد با استفاده از پروتز حجم مورد نظر ایجاد خواهد شد. افرادی که چربی زیادی در ناحیه فک خود دارند و استخوان بندی این ناحیه درشت است، نمی توانند از روش های غیرجراحی برای زاویه سازی صورت استفاده کنند و ملزم به انتخاب روش جراحی هستند.

2-  زاویه سازی صورت با تزریق ژل

یکی از بهترین روش ها برای زاویه سازی صورت بدون جراحی، تزریق ژل است؛ از آنجایی که فیلرهای تزریقی در این روش به نواحی مورد نظر حجم می دهند، زاویه سازی صورت با ژل برای افرادی با چانه کوچک بسیار مناسب است. همانطور که می دانید در روش تزریق ژل از ژل های هیالورونیک اسید استفاده می شود که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و در نتیجه احتمال پس زدن یا بروز عوارض را از بین می برد.

بخوانید  از تفاوت دستگاه های لیزر تا ضخیم شدن مو

زاویه سازی صورت با تزریق ژل، زاویه فک و چانه به شکل مورد نظر در خواهد آمد، قسمت های نامتقارن اصلاح ، چانه های کوتاه کشیده تر و خط فک واضح تر خواهد شد. البته مدل سازی صورت با تزریق ژل یک کار تخصصی است که نیاز به یک متخصص با مهارت بالایی دارد زیرا حتی کوچکترین خطایی می تواند تقارن و طبیعی بودن چهره را از بین ببرد.

معمولاً تزریق ژل برای زاویه سازی صورت به جای سوزن توسط کانولا (لوله ای توخالی) انجام می شود، جرا که نسبت به سوزن ایمنی بیشتری دارد و دسترسی به نواحی منحنی صورت را راحت تر می کند؛ همچنین عوارضی همچون کبودی و تورم کاهش می یابند.

3-  زاویه سازی صورت با تزریق چربی

زاویه سازی صورت با تزریق چربی همانند تزریق ژل بوده با یک تفاوت عمده که در این روش از بافت چربی خود فرد استفاده می شود. برای این کار از برخی از اعضای بدن مانند ران، شکم و اطراف زانو که چربی های مناسب و ماندگاری دارند استفاده می شود که کاملا به نظر پزشک متخصص بستگی دارد. زاویه سازی صورت با تزریق چربی روشی کم تهاجم می باشد که با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود، پس از برداشتن چربی از ناحیه مورد نظر، برای انتقال به فک و صورت مهیا می شود.سپس چربی هایی که تصفیه می شود توسط کانولا به نواحی مورد نظر از صورت تزریق می شوند؛ در این روش ممکن است برای چند روز کبودی و تورم وجود داشته باشد اما ماندگاری آن نسبت به تزریق ژل بیشتر است و ممکن است تا چند سال هم زیر پوست باقی بمانند.

بخوانید  پاک کردن تاتو با لیزرکیوسوییچ

4-  زاویه سازی صورت با استفاده از نخ

توسط نخ های مخصوص لیفتینگ و سوزن ظریف انجام می شود؛ این روش غیرتهاجمی مناسب افرادی است که در نواحی فک و چانه خود دچار افتادگی پوست هستند. برای انجام کانتورینگ صورت با نخ ، جراح پس از شناسایی نواحی مورد نظر، نخ را توسط سوزن وارد پوست کرده و به دلیل داشتن خار، این نخ ها در زیر پوست حرکت نمی کنند. پس از آن پزشک نخ های را به سمت بالا می کشد و آنها را در بافت عضلانی یا بافت چربی صورت قرار می دهد تا خط فک و زاویه صورت مشخص شود.

نتیجه زاویه سازی صورت با استفاده از نخ بلافاصله قابل مشاهده است اما از آنجایی که این نخ ها به کلاژن سازی پوست کمک می کنند، پس از چند هفته نتایج بهتری را خواهید دید. نخ های لیفتینگ پس از مدتی توسط پوست جذب می شود و نیاز به تمدید این روش زاویه سازی می باشد، ماندگاری این روش با توجه به نوع پوست و میزان افتادگی آن مشخص می شود اما به طور کلی حدود 2 سال باقی می ماند.

5-  زاویه سازی صورت با هایفوتراپی

برای زاویه سازی صورت توسط هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند برای درمان افتادگی پوست و حذف چربی در ناحیه چانه و خط فک استفاده می شود. اشعه دستگاه هایفو به لایه های عمیق چربی نفوذ کرده و آنها را از بین می برد، همچنین کلاژن سازی پوست صورت را افزایش می دهد که افتادگی آن را درمان خواهد کرد. البته برای دریافت نتیجه مورد نظر از هایفوتراپی با توجه به نظر پزشک باید حدود 3 یا 4 جلسه در فواصل کوتاه از این روش استفاده کنید.

بخوانید  مزونیدلینگ چیست؟

6-  زاویه سازی صورت با بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس به قسمت های خاصی از فک، عضلات آن نواحی فلج خواهند شد و این عضلات در نهایت کوچک می شوند؛ به این ترتیب صورت و فک به خوبی زاویه دار خواهند شد. همچنین زاویه سازی صورت با بوتاکس برای افرادی با هیپرتروفی نیز مناسب است، این افراد مبتلا به افزایش اندازه سلول در عضله نزدیک فک خود هستند که به صورت بیرون زدگی فک مشخص می شود.

در روش زاویه سازی با بوتاکس نیازی به بی حسی نیست و عوارض جانبی مانند خونریزی، تورم و خارش نیز وجود ندارد. تزریق بوتاکس تنها چند دقیق طول می کشد و نتیجه این روش زاویه سازی 3 تا 5 روز بعد از تزریق قابل مشاهده است و حفظ نتیجه آن نیاز به انجام جلسات ترمیم دارد.

زاویه سازی

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر