کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

درمان لک صورت

برخی افراد می توانند با وجود یک مشکل کوچک بر روی چهره و ظاهر پوست خود دچار کمبود اعتماد به نفس شوند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید باید بگوییم به هیچ وجه احساس تنهایی نکنید چرا که بسیاری از زنان به دلیل این عیوب روی پوست خود، اعتماد به نفس پایینی دارند. […]

برخی افراد می توانند با وجود یک مشکل کوچک بر روی چهره و ظاهر پوست خود دچار کمبود اعتماد به نفس شوند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید باید بگوییم به هیچ وجه احساس تنهایی نکنید چرا که بسیاری از زنان به دلیل این عیوب روی پوست خود، اعتماد به نفس پایینی دارند. با این حال، راه های زیادی برای درمان لک صورت وجود دارد.

انواع لک صورت

لک پوستی به هر نوع لکه، تغییر رنگ، علامت یا عیب روی پوست گفته می شود. آکنه، راش، لکه های مربوط به افزایش سن، خال های مادرزادی و ملاسما از جمله لکه های پوستی هستند که می توان به آنها اشاره کرد.

دلایل ایجاد لک صورت

لک های پوستی بر اثر عوامل متعددی از جمله عوامل هورمونی، بیماری، سن و سال و… به وجود می آیند. در ادامه به متداول ترین دلایل ایجاد لکه های پوستی می پردازیم.

قرارگیری در معرض نور خورشید

یکی از اصلی ترین و متداول ترین دلایل بروز لکه های پوستی قرارگیری طولانی مدت و بدون استفاده از محافظ های پوستی در برابر نور آفتاب است. علاوه بر لکه های پوستی اشعه های مضر فرانبفش نور خورشید می تواند باعث بروز سرطان پوست و هیپرپیگمانتاسیون شوند. عوارض قرارگیری در معرض نور خورشید در طی سال ها و با افزایش سن به طور تدریجی و به صورت لکه های قهوه ای روی پوست دست و صورت خود را نشان می دهند. بنابراین توصیه می شود همیشه پیش از قرارگیری در معرض نور آفتاب از کرم ضد آفتاب متناسب با پوست خود استفاده کنید.

بخوانید  کربن تراپی زیربغل

 

لک های پوستی دوران بارداری

در دوران بارداری ممکن است لک های قهوه ای روی پوست صورت خانم ها ظاهر شود. این لک ها عمدتا در نواحی خاصی از صورت مانند چانه و پیشانی دیده می ‌‌شود بر اثر عواملی از جمله تغییرات هورمونی و مصرف قرص های ضدبارداری خود را نشان می دهند. پس از پایان دوره بارداری یا پس از قطع مصرف قرص های ضد بارداری این لک های قهوه ای کم رنگ تر شده و به مرور زمان از بین می روند.

عوامل ژنتیکی

برخی از لک های پوستی می تواند بر اثر عوامل ژنتیکی به وجود بیایند. به همین خاطر در درمان لک های پوستی عوامل ژنتیکی یکی از مورادی است که مورد بررسی قرار می گیرد. بیماری های فابری، داریر و گانگلیوزیدوز GM1 نوع ۳ از جمله بیماری های ژنتیکی هستند که منجر به به وجود آمدن لک های پوستی می شوند.

لک صورت ناشی از التهاباتی مانند آکنه

لک های ناشی از آکنه که عموما به عنوان جای جوش است ،یکی از متداول ترین لک های پوستی هستند. این لک ها میتوانند از دوران نوجوانی به واسطه جوش های دوران بلوغ به وجود بیایند. در چنین مواردی علاوه بر درمان لک ناشی از آکنه بهتر است درمان هایی جهت رفع آکنه فعال نیز صورت بگیرد.

لک های پیری

لک های پوستی همانطور که از اسمشان پیداست در اثر افزایش سن بر روی پوست صورت و پوست دستان ظاهر می شوند. این لک ها که بیشتر به علت قرارگیری در معرض آفتاب ایجاد می شوند، در خارجی ترین سطح پوست قرار دارند. بنابراین نسبت به دیگر لک های پوستی درمان های ساده تری دارند و همچنین با مراقبت های دوران جوانی به مقدار زیادی می توان از تشکیل آنها جلوگیری کرد.

بخوانید  قبل از تزریق ژل گونه این مطلب را بخوانید

لک صورت در اثر مصرف بعضی داروها

برخی از لک های پوستی در اثر ناسازگاری و یا عوارض پوستی پدید می آیند. داروهای ضد سرطان، ضد مالاریا از داروهایی هستند که در بعضی افراد موجب بروز لک های پوستی در صورت می شود. همچنین برخی از داروهایی که برای درمان جوش مصرف می شوند در صورت ناسازگاری باعث بروز لک خواهند شد.

درمان لک صورت

با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی و درخواست های بسیار زیادی که از طرف افراد در سنین مختلف برای درمان لک های پوستی انجام می شود، راهکارهای بسیار زیادی برای درمان لک ها مورد استفاده قرار می گیرد. درمان لک صورت می تواند به صورت خانگی با استفاده از مواد طبیعی و ماسک ها و یا از طریق فرآیند دارو درمانی صورت بگیرد. مهم ترین نکته در این زمینه شناخت صحیح عارضه های پوستی و نوع پوست فرد و انتخاب بهترین روش برای درمان لک ها است. توصیه می شود قبل از مصرف دارو یا سایر درمان ها با پزشک متخصص پوست مشورت کرده و طبق درمان پیشنهادی پزشک پیش بروید.

درمان لک صورت با مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت یکی از روش های مدرن جوانسازی پوست صورت است. این روش افزون برجوانسازی موجب بازسازی پوست و حذف لک های صورت نیز می شود. مزوتراپی موجب افزایش میزان کلاژن پوست می شود و با افزایش سرعت ترمیم و بازسازی سلول های پوست صورت، ظاهری جوان به فرد می بخشد. برای درمان لک صورت از طریق مزوتراپی، سوزن های بسیار نازک، هورمون ها، ویتامین ها و آنزیم های مورد نیاز پوست را به صورت مستقیم به آن تزریق کرده و از این طریق موجب از بین رفتن لک های صورت و شفافیت پوست می شود.

بخوانید  تقویت مو با مزوتراپی و PRP

از مزیت های مزوتراپی نسبت به سایر درمان های پوستی برای لک های صورت می توان به فرآیند درمان بسیار آسان و بدون درد و بدون نیاز به استراحت های طولانی مدت اشاره کرد. آبرسانی پوست صورت و حذف چین و چروک های پوستی از دیگر مزایای مزوتراپی است که علاوه بر از رفع لک های صورت موجب جوانسازی و سلامت پوست می شود. مزوتراپی نسبت به بسیاری از روش های درمانی جدید هزینه کمتری دارد و به روشی مقرون به صرفه برای درمان لک های پوستی شناخته می شود.

 

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر