کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

تفاوت لیزر با الکترولیز

تفاوت لیزر با الکترولیز هر دو روش لیزر و الکترولیز برای حذف موهای زائد مورد تأیید سازمان غذا و داروی امریکا بوده و برای ازبین‌بردن موهای ناخواسته هر قسمت از بدن به‌کار می‌روند؛ اما تفاوت اصلی لیزر با الکترولیز در تکنیک و ابزارهای مورداستفاده جهت درمان موها است که در الکترولیز از جریان الکتریکی و […]

 تفاوت لیزر با الکترولیز

هر دو روش لیزر و الکترولیز برای حذف موهای زائد مورد تأیید سازمان غذا و داروی امریکا بوده و برای ازبین‌بردن موهای ناخواسته هر قسمت از بدن به‌کار می‌روند؛ اما تفاوت اصلی لیزر با الکترولیز در تکنیک و ابزارهای مورداستفاده جهت درمان موها است که در الکترولیز از جریان الکتریکی و در لیزر موهای زائد از پرتو نور لیزر که شدید و متمرکز است استفاده می‌شود.

از سوی دیگر لیزردرمانی هم‌زمان چندین فولیکول را هدف‌گیری نموده و حذف می کند و این امر موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

این در صورتی است که در رفع موهای زائد با الکترولیز ساقه‌های تک‌تک موها را به‌صورت جداگانه نشانه می‌گیرد که مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا از طریق الکترولیز بخش کوچکی از موهای زائد درمان شوند.

مواردی از تفاوت لیزر با الکترولیز

۱. تعداد جلسات

تعداد جلسات در رفع موهای زائد با دستگاه الکترولیز و لیزر یکی از مواردی است که سبب تفاوت لیزر با الکترولیز می شود . از آنجاکه رشد مو دارای سه مرحله آناژن یا فاز رشد، کاتاژن یا فاز انتقال و تلوژن یا فاز استراحت است تنها زمانی حذف موهای زائد با این دو روش الکترولیز و لیزر موهای زائد اثربخش است که مو در فاز آناژن یا رشد از مرحله چرخه رشد مو باشد.

در واقع می‌توان گفت که هر دو روش فوق نیاز به چندین جلسه برای درمان دارند؛ اما بااین‌حال جلسات رفع موهای زائد با لیزر کوتاه‌تر و با تعداد کمتر در حد ۶ تا ۸ جلسه ماهیانه است. در صورتی که درمان یک بخش کوچک از صورت نظیر چانه با الکترولیز ممکن است تا دوسال طول بکشد. البته در درمان با لیزر موهای زائد بعد از کامل کردن جلسات و حذف موها نیاز به سالی یک تا دوبار ترمیم است که در رفع موهای زائد با الکترولیز نیازی به انجام جلسات ترمیم نیست.

بخوانید  اهمیت روتین پوستی

۲. تفاوت لیزر با الکترولیز؛ ماندگاری

دقت داشته باشید که سازمان جهانی غذا و دارو الکترولیز را حذف دائمی موهای زائد ولی لیزر موهای زائد را کاهش دائمی موهای زائد طبقه‌بندی نموده است. در واقع الکترولیز با استفاده از جریان الکتریکی فولیکول‌های مو را از بین می‌برد و این حذف به‌صورت دائمی و ماندگارتر است؛ درحالی‌که لیزر موهای زائد با پرتو نور لیزر  فولیکول مو را بین ۷۰-۹۰ درصد حذف می‌کند که از آن به‌عنوان کاهش دائمی موهای زائد یاد می‌شود.

در حقیقت در این روش و دراین‌بین فولیکول‌هایی که از طریق لیزر موهای زائد تنها آسیب جزئی دیده‌اند و به طور کل از بین نرفته‌اند باقی‌مانده و بعد از چندین ماه دوباره شروع به رویش می‌کنند؛ اما بسیار ضعیف‌تر و نازک‌تر که با ترمیم سالیانه لیزر این فولیکول‌ها نیز حذف خواهند شد.

۳. زمان انجام

زمان انجام لیزر یک تفاوت لیزر با الکترولیز است. رفع موهای زائد با الکترولیز به علت کند بودن و زمان بر بودن آن برای مناطق وسیع بدن به کار نمی رود . در واقع کندبودن روش الکترولیز به‌این‌علت است که جریان الکتریکی باید به‌صورت تک‌تک به داخل هر فولیکول مو وارد شود و این مسئله وقت زیادی می‌گیرد؛ لذا این روش تنها برای مناطق کوچک مثل چانه یا صورت کاربرد بیشتری دارد و این در حالی است که رفع موهای زائد با روش لیزر این‌گونه نبوده و زمان بسیار کمتری برای رفع موها صرف می‌شود.

به طور کل جهت لیزر فول‌بادی یا کل بدن تنها نیم ساعت زمان صرف می‌شود و یا مناطق بسیار کوچک نظیر چانه یا صورت کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد. در کل می‌توان گفت که زمان انجام لیزر با الکترولیز متفاوت است و این موجب تفاوت لیزر با الکترولیز است.

بخوانید  مزوژل زیر چشم

۴. رفع موهای زائد با الکترولیز؛ رنگدانه موها

برای رفع موهای زائد با دستگاه الکترولیز برای واردکردن جریان الکتریکی از سوزن استفاده می‌شود و کاری به رنگ‌دانه مو ندارد. در نتیجه با این روش می‌توان موهای سفید و طلایی را هم از بین برد؛ اما لیزر فقط موهای دارای رنگ‌دانه تیره را هدف قرار می‌دهد به دلیل اینکه طراحی دستگاه لیزر به‌گونه‌ای است که رنگ‌دانه تیره فولیکول مو را نشانه‌گیری می‌کند و موهای زائد را از بین می‌برد؛ بنابراین بر موهای سفید یا حتی بور که دارای تعداد کمی ملانین یا فاقد رنگ‌دانه هستند تأثیری ندارد. در واقع رنگ‌دانه موها مورد دیگر است که سبب تفاوت لیزر با الکترولیز می شود .

۵. آسیب رسیدن به پوست

رفع موهای زائد با لیزر بدون آسیب به بافت اطراف موهای زائد انجام می‌شود. به عبارت دیگر عوارض لیزر موهای زائد در این روش کمتر است. درحالی‌که رفع موهای زائد با الکترولیز ممکن است باعث زخم شدن بافت پوست شود. در واقع دستگاه الکترولیز با ایجاد فعل‌وانفعالات یونی توسط جریان الکتریکی روی بافت پوست اثر می گذارد و سبب آسیب می‌شود. درصورتی‌که دستگاه لیزر موهای زائد دقیق و اصولی است ، تنها جهت رفع موهای زائد به‌کار می‌رود، کاری به بافت‌های اطراف ندارد و در نتیجه آسیبی روی پوست ایجاد نمی‌کند.

۶. دردناک بودن، تعداد جلسات و هزینه

هر دو روش با درد همراه است؛ اما به دلیل طولانی‌تر بودن زمان درمان با الکترولیز قطعاً بیمار درد بیشتری تحمل می‌کند.

همچنین در خصوص تعداد جلسات لیزر درمانی باید گفت که نسبت به الکترولیز کمتر است؛ اما در الکترولیز به‌این‌علت که باید سوزن‌ها به تک‌تک فولیکول موها در پوست وارد شود و لذا زمان زیادی برای حذف موها می‌برد؛ در نتیجه هم تعداد جلسات و هم هزینه درمان با الکترولیز بیشتر می‌شود. در حقیقت دیگر تفاوت لیزر با الکترولیز در تعداد جلسات، دردناک بودن و هزینه درمان است.

بخوانید  علت ریزش موی صورت

 

تفاوت الکترولیزر و لیزر

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر