کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

اهمیت روتین پوستی

چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟ داشتن روتین پوستی در صبح و شب، می‌تواند از جهات بسیاری اهمیت داشته باشد. خیلی از ما به دنبال روشی برای درمان لک صورت هستیم، داشتن روتین روزانه پوست می‌تواند در رفع این مشکل، کمک شایانی به ما کند؛ ولی خب باید گفت که مزایای به‌کارگیری روتین پوستی تنها […]

چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟

داشتن روتین پوستی در صبح و شب، می‌تواند از جهات بسیاری اهمیت داشته باشد. خیلی از ما به دنبال روشی برای درمان لک صورت هستیم، داشتن روتین روزانه پوست می‌تواند در رفع این مشکل، کمک شایانی به ما کند؛ ولی خب باید گفت که مزایای به‌کارگیری روتین پوستی تنها محدود به همین موارد نیست.

از جمله مهم‌ترین دلایل اهمیت روتین پوستی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • با روتین پوستی، سلامت پوست ما تضمین خواهد شد.
  • با استفاده از روتین پوستی می‌توانیم از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنیم.
  • با داشتن روتین پوستی می‌تواند پوست را از سلول‌های مرده تازه کرد.
  • روتین پوستی می‌تواند کمک کند که پوست پرطراوت‌تر و شاداب‌تری داشته باشیم.
  • به‌کارگیری روتین پوستی می‌تواند روند پیری را کندتر کرده و به جوان‌سازی کمک کند.
  • با روتین پوستی می‌توان از مشکلات پوستی مانند جوش و لک و غیره جلوگیری کرد.
  • روتین پوستی زیبایی ما را دوچندان می‌کند و این زیبایی موجب تقویت عزت‌نفس می‌شود.

بهترین ساعت برای روتین پوستی چیست؟

خیلی از افراد فکر می‌کنند که داشتن تنها روتین پوستی شب قبل خواب می‌تواند برای آن‌ها کافی باشد. به‌عبارت‌دیگر، بسیاری از آقایان و بانوان، از بهترین ساعت برای انجام روتین پوستی اطلاع درستی ندارند. برای اینکه تأثیر قابل‌قبولی را از انجام روتین پوستی خود شاهد باشید، باید آن را در ساعت درستی انجام دهیم.

  • روتین پوستی روزانه خانگی را می‌توانید حدود ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب شروع کنید.
  • برای انجام روتین پوستی شبانه نیز می‌توانید در بین ساعات ۱۰ تا ۱۲ اقدام کنید، بهتر است که حداکثر تا ۳۰ دقیقه قبل از خواب به سراغ روتین پوستی شبانه بروید.
  • اگر شاغل هستید و از خانه بیرون می‌روید، بهتر است که هر بار بعد از بازگشت به خانه، روتین پوستی خود را انجام دهید.
  • در نهایت توجه داشته باشید که بهتر است روتین روزانه و شبانه خود را همیشه در ساعت مشخصی انجام دهید؛ این کار به تأثیرگذاری بیشتر آن کمک خواهد کرد.
بخوانید  علت و درمان خط اندوه و بغض

شناخت انواع پوست، اولین قدم برای روتین پوستی

اولین قدم برای داشتن یک روتین پوستی مؤثر، آن است که نوع پوست خود را بشناسید. پزشکان متخصص پوست افراد را به تایپ‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند و مطابق با نیازهای همان تایپ، یک روتین برایش در نظر می‌گیرند. شما هم برای اینکه بهترین نتیجه را از برنامه روتین خود شاهد باشید، بهتر است که ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کنید.

از جمله انواع تایپ‌های پوستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.     پوست چرب

همان‌طور که از نام آن نیز پیداست، تولید چربی در این نوع پوست بسیار زیاد است. افرادی که پوست چرب دارند، در تمام نواحی پوست صورت خود چربی را حس می‌کنند. به‌علاوه این پوست‌ها بیشتر مستعد چروک و آکنه هستند و منافذ باز زیادی دارند.

۲.     پوست خشک

برخلاف نوع قبلی، این تایپ پوستی نه‌تنها چربی ندارد، بلکه دچار کمبود رطوبت نیز هست. این نوع پوستی نوعی کشیدگی و سفتی خاص دارد و ممکن است خیلی ساده دچار التهاب شود.

۳.     پوست مختلط

این پوست را می‌توان ترکیبی از دو نوع قبلی دانست؛ پوست افرادی که تایپ مختلط هستند در برخی از نقاط چرب بوده و در برخی دیگر خشک است. ناحیه چرب در این پوست‌ها معمولاً با عنوان ناحیه T (پیشانی، روی بینی و چانه) شناخته می‌شود.

۴.     پوست معمولی

بهترین نوع پوست، پوست معمولی است. در این نوع، پوست هم به اندازه کافی مرطوب است، هم به اندازه کافی چربی تولید می‌کند. تعادل به بهترین شکل در این پوست برقرار است. به‌علاوه جوش و لکه نیز در این نوع پوست کمتر دیده می‌شود.

بخوانید  روش‌های رفع ترک‌های بارداری و چاقی

۵.     پوست حساس

پوست حساس را می‌توان در زیرمجموعه هر یک از دسته‌بندی‌های بالا قرار داد. پوست‌های حساس روتین مخصوص به خودشان را دارند و معمولاً باید از محصولات بهداشتی خاصی استفاده کنند؛ زیرا احتمال بروز التهاب و دیگر مشکلات پوستی در آن‌ها بسیار است.

 

روتین پوست

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر