کربن تراپی زیربغل

کربن تراپی زیربغل لیزر کیوسوئیچ نوعی خاص از لیزر است که از پالس‌های بسیار کوتاه و شدید استفاده می‌کند و درمانی ایده‌آل برای درمان تیرگی و لک های پوستی می باشد. پالس‌های بسیار کوتاه و پرانرژی منتقل شده توسط این نوع لیزر، سلول‌های دارای رنگدانه را در پوست تخریب کرده و موجب روشن شدن ناحیه‌ی […]

کربن تراپی زیربغل

لیزر کیوسوئیچ نوعی خاص از لیزر است که از پالس‌های بسیار کوتاه و شدید استفاده می‌کند و درمانی ایده‌آل برای درمان تیرگی و لک های پوستی می باشد. پالس‌های بسیار کوتاه و پرانرژی منتقل شده توسط این نوع لیزر، سلول‌های دارای رنگدانه را در پوست تخریب کرده و موجب روشن شدن ناحیه‌ی تحت درمان می‌شود. استفاده از لایه‌ی نازکی از کرم کربن باعث می شود تاثیر درمان بیشتر شود.

در روش کربن تراپی ماسکی از کربن در ناحیه مورد نظر مالیده شده و با دستگاه لیزر سطح کربن را هدف می گیرند تا با برداشت ماسک کربن ازروی پوست، بخشی از پوست به صورت لایه ای نازک برداشته می شود و باعث سفیدی و روشن شدن ناحیه تیره زیر بغل می گردد.

دلایل تیرگی زیر بغل چیست؟

• تیرگی پوست زیر بغل می‌تواند به دلایل زیر باشد:
  • تعریق بیش از حد
  • تیغ زدن مکرر ناحیه زیر بغل
  • استفاده مداوم از دئودرانت‌ها (اسپری یا استیک ضدبو)
  • اصطکاک زیاد ناحیه زیر بغل با لباس به خاطر پوشیدن تاپ یا لباس‌های تنگ
  • عدم تمیزی مناسب ناحیه زیر بغل
  • تجمع سلول‌های مرده در زیر بغل
  • استفاده از مواد شیمیایی یا الکل

موارد دیگر تیرگی یا سیاهی زیر بغل

• چاقی: تحمل وزن اضافی باعث می‌شود بدن شما در مقابل اثرات انسولین مقاوم‌تر باشد. این هورمون به تنظیم قند خون کمک می‌کند. مقادیر بالای انسولین در خون می‌تواند منجر به افزایش تولید سلول‌های رنگدانه پوست شود.
  • دیابت تیپ 2: یکی از عوارض ظاهری بیماری پر دردسر دیابت، ایجاد تیرگی در نواحی خاصی از پوست است.
  • اختلالات هورمونی: برخی دیگر از شرایط که می‌تواند میزان انسولین خون را دچار تغییر کند، اختلالات هورمونی است که در بیماری‌های مختلف مانند: تخمدان پلی کیستیک، آکرومگالی، سندروم کوشینگ و همینطور کم کاری تیروئید است.
بخوانید  درمان های خانگی یا لیزر میخچه

با وجود همه این دلایل، مهم ترین علتی که باعث ایجاد تیرگی در زیر بغل می‌شود، اصلاح مکرر این ناحیه با تیغ است. باقی ماندن ریشه مو‌ها در پوست به مرور رنگ پوست را به تیرگی می کشاند. علاوه بر این اصلاح با تیغ، میزان تکثیر سلول های ملانوسیت را افزایش می دهد. پیشنهاد می شود که قبل از اصلاح، پوست خود را بوسیله صابون یا خمیر اصلاح مرطوب کنید و همینطور پس از اصلاح نیز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

مزایای روش کربن تراپی زیربغل

• این روش کاملا غیر تهاجمی است.
  • دوره نقاهت ندارد.
  • کاملا ایمن و بی خطر است.
  • در تایمی کوتاه میتوان نواحی وسیعی از بدن را تحت درمان قرار داد.
  • این روش برای قسمت های زیادی از بدن قابل انجام است.
  • کربن تراپی به دلیل هزینه مناسب نسبت به دیگر روش ها میتواند گزینه ی مناسبی باشد.

ماندگاری نتایج کربن تراپی

کربن تراپی روش درمانی موقت است. به همین علت بر اساس تشخیص متخصص دوره های درمان به طور ماهیانه و یا هفتگی انجام می شود که نتیجه نهایی بعد از اتمام جلسات مشخص خواهد شد. بطور کلی جلسات کربوکسی تراپی بین ۴ تا ۸ جلسه می باشد. این درمان اگر در کنار مزوتراپی به کار رود ماندگاری بیشتری دارد.

افراد نامناسب کربن تراپی زیر بغل

کربن تراپی به طور کلی عوارض خاصی ندارد چرا که این روش از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است ولی افراد با بیماری‌های خاص و زمینه‌ای به هیچ عنوان نباید از روش کربوکسی تراپی زیر بغل استفاده کنند که ما به برخی از آن موارد اشاره می‌کنیم:

• زنان باردار
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • بیماران مبتلا به صرع
  • افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی
  • عفونت‌های پوستی
  • افراد مبتلا به دیابت
بخوانید  میکرونیدلینگ

نکته: باید به این نکته اشاره کرد که پس از عمل کربن تراپی زیر بغل ممکن است دچار درد خفیف و یا احساس عجیب در پوست شوند که کاملا موقتی است و پس از چند ساعت از بین می‌رود.

کربن تراپی