کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

لیزر موهای زائد صورت آقایان

بسیاری از آقایان به فکر لیزر موی مردانه هستند. شیو روزانه وقت‌گیر بوده و با مشکلاتی نظیر زبری مو، ایجاد زخم و جوش بر روی صورت همراه خواهد بود. امروزه یکی از راه‌های خلاص شدن از دست موهای زائد به صورت دائمی، انجام لیزر است. نکته‌ای که در رابطه با لیزر موهای زائد آقایان باید […]

بسیاری از آقایان به فکر لیزر موی مردانه هستند. شیو روزانه وقت‌گیر بوده و با مشکلاتی نظیر زبری مو، ایجاد زخم و جوش بر روی صورت همراه خواهد بود.

امروزه یکی از راه‌های خلاص شدن از دست موهای زائد به صورت دائمی، انجام لیزر است. نکته‌ای که در رابطه با لیزر موهای زائد آقایان باید در نظر داشت این است که نسبت به خانم‌ها به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

لیزر موهای زائد یک روش کلینیکی برای حذف موهای بدن است که در آن اشعه‌ی نوری پرانرژی به پوست تابیده و باعث غیرفعال شدن چرخه‌ی رشد موها می‌شود. این اتفاق بدون اینکه به پوست بدن آسیبی برسد، رخ می‌دهد. در واقع با لیزر ارگان‌های کوچکی به نام «فولیکول مویی» از بین می‌رود. هنگامی که فولیکول آسیب می‌بیند، ساقه‌ی مو ضعیف و شل می‌شود. طی چند جلسات درمانی به فولیکول‌ها آسیب می‌زنند که نهایتاً فولیکول می‌میرد و دیگر مویی از آن رشد نمی‌کند.

 

افراد مناسب جهت لیزر صورت

لیزر ریش برای مردانی مناسب است که موهای ریش به رنگ سیاه یا قهوه‌ای دارند. این مورد به این دلیل است که نور لیزری که برای تخریب ریشه‌های فولیکول مو استفاده می‌شود به آسانی توسط رنگ‌دانه‌های تیره جذب می‌گردد. اگر افرادی که به صورت طبیعی بور بوده و یا موهایی با رنگ روشن دارند؛ دارای موهای صورت تیره‌ای باشند (اغلب موارد به این‌گونه است)، این فرایند باز هم می‌تواند برای آنها مناسب باشد.

 

نحوه انجام لیزر صورت آقایان

کاهش و رفع موهای زائد بدن به‌ طور معمول مستلزم استفاده از لیزر غیرتهاجمی است. قبل از لیزر مو، عینک‌های مخصوص برای محافظت از چشمان شما از اشعه لیزر بر روی چشم‌ها قرار داده می‌شود. به‌منظور کاهش هرگونه ناراحتی در طول درمان ممکن است یک بی‌حسی موضعی به پوست شما اعمال شود.
در طول فرآیند کاهش و یا از بین بردن موهای زائد بدن، یک ابزار لیزر دستی بر روی پوست شما فشار داده می‌شود. بسته به نوع لیزر، یک دستگاه خنک‌کننده در نوک ابزار و یا یک ژل سرد برای محافظت از پوست شما استفاده می‌شود.

بخوانید  لیزر موهای زائد بیکینی

نکات مهم قبل از لیزر صورت اقایان

  • تمام داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید.
  • همچنین اگر سابقه تب خال دارید بایستی ۲۴ ساعت پیش از درمان با لیزر، از داروهای ضد ویروس تب خال استفاده نمایید.
  • به مدت شش هفته از اپیلاسیون، موم، وکس و کرم موبر استفاده نکنید و اجازه دهید فولیکول مو به طور طبیعی رشد کند و فقط شب قبل از جلسه نخست لیزر، اقدام به تراشیدن موهای ناحیه مورد نظر، با تیغ نمایید. سعی کنید این کار را دقیقا به شب قبل موکول کنید و از شیو کردن در روز انجام لیزر خودداری نمایید زیرا پوستی که با تیغ تراشیده می شود، تحریک شده و هنگامیکه اشعه لیزر روی پوست وارد شود، خارش و قرمزی پوست تشدید می گردد.
  • یکی از نکات مهم قبل از لیزر صورت اقایان این است که به مدت سه هفته قبل از آغاز جلسه لیزر، باید از نور مستقیم خورشید دوری کنند و بهتر است هنگام خروج از منزل حتما از کلاه لبه دار و عینک استفاده نمایند و سعی کنند در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.
  • این مسئله بدین علت است که اگر پوست در برخورد با خورشید دچار سوختگی شود، اثرات مطلوب دستگاه لیزر کاهش می یابد؛ هرچه رنگ پوست روشن تر باشد و تار موها ضخیم تر باشد، نتیجه گیری بهتر خواهد بود. روز قبل از لیزر از مصرف چای، قهوه و هرگونه نوشیدنی حاوی کافئین خودداری نمایید.
  • صبح روز انجام لیزر، پوست صورت خود را با شوینده بسیار ملایم به آهستگی بشویید تا از آلودگی ها پاک شود.
  • توجه کنید که به هیچ عنوان ادکلن و هرگونه ماده شیمیایی دیگر را به پوست صورت و گردن خود در روز انجام لیزر، اسپری نکنید.
بخوانید  لیزر موهای زائد رشت

دلایل استفاده آقایان از لیزر موهای زائد

انجام لیزر موهای زائد بدن آقایان نیز با اهداف مختلف صورت می‌گیرد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت:

  • زیبایی و کاهش حجم موهای زائد بدن
  • رفع مشکلات ناشی از اصلاح صورت و بدن
  • اصلاح و تغییر الگوی موهای صورت

لیزر برای مردان به دلایل دیگری همچون تغییر در حالت و شکل رویش موها در قسمت ریش و یا سر قابل ارائه است. مثلاً در صورتی که فردی از مدل و الگوی ریش یا موهای خود ناراضی است و یا موهای صورت و نواحی خط ریش او بسیار پرپشت و نامتقارن است می‌تواند با کمک لیزر، حجم و فرم دلخواه را برای این نواحی ایجاد کند.

مزایای لیزر صورت اقایان

  • پس از انجام لیزر صورت آقایان، در نواحی تحت درمان، موهای زیرپوستی رفع می شوند و نیازی به اصلاح مداوم نیست زیرا رشد موها بسیار کند می شود.
    • این روش درد بسیار کمی دارد و برای تمام مردانی که آستانه تحمل درد پایینی دارند، گزینه بسیار مناسبی می باشد.
    • لیزر صورت آقایان از سرعت بالایی برخوردار بوده و نتیجه بخشی بسیار خوبی در زمان کوتاهی برای حذف موهای صورت دارد.
    • این روش بسیار دقیق است و حتی برای نواحی کوچک بین ابروها، روی گوش، بالای لب و غیره کاربرد دارد.
    • یکی از مزایای لیزر صورت آقایان، امکان ایجاد فرم ریش در راستای افزایش جلوه چهره و راحت شدن از اصلاح نواحی کنار ریش است که تمایل ندارند مو داشته باشد.
    • لیزر برخلاف تیغ زدن و وکس، منجر به افزایش رشد و ضخیم شدن آنها نمی شود؛ در هر جلسه، پس از لیزر ، میزان رشد موها کند شده و به مرور با تکمیل جلسات، حالت نازک پیدا خواهند کرد.
بخوانید  ماندگاری هایفوتراپی

افراد منع از لیزر صورت

به طور خلاصه می‌توان این افراد را به گروه‌های زیر تقسیم کرد:

  • افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند.
  • افرادی که به بیماری‌های خاص یا بیماری های پوستی مبتلا هستند.
  • افرادی که از اختلالات هورمونی رنج می‌برند.
  • افرادی که بدن یا پوست آنها در اثر لیزر کردن آسیب خواهد دید.

عوارض جانبی لیزر صورت آقایان

از ایمن‌ترین و کم‌خطرترین روش‌های درمانی استفاده از لیزر است. تاکنون عارضه خاصی از این عمل گزارش نشده است. عوارض لیزر در حالت کلی مختص به ناحیه خاص نمی‌شود و برای تمامی نقاط مختلف بدن یکی است. عوارضی مثل قرمزی موضعی، خارش، سوزش و … که بعد از عمل لیزر رخ می‌دهد و تا 1 الی 2 روزه از بین می‌رود. در خصوص عوارض لیزر خط ریش می‌توان به قرمزی بیشتر پوست اشاره کرد.

لیزر صورت آقایان

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر