کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

لیزر موهای زائد ‌زیربغل

لیزر موهای زائد ‌زیربغل

شاید موهای زیر بغل یکی از بخش‌های نادیده‌گرفته شده بدن به حساب بیاید اما وقتی پای نظافت یا لباس‌های تابستانی در میان باشد، توجهات زیادی به آن معطوف خواهد شد. رشد موی زائد زیر بغل معمولاً در ابتدای دوران بلوغ جسمی و به دلیل تاثیرات هورمون تستسترون در بدن مردان و همچنین زنان آغاز می‌شود. […]

شاید موهای زیر بغل یکی از بخش‌های نادیده‌گرفته شده بدن به حساب بیاید اما وقتی پای نظافت یا لباس‌های تابستانی در میان باشد، توجهات زیادی به آن معطوف خواهد شد. رشد موی زائد زیر بغل معمولاً در ابتدای دوران بلوغ جسمی و به دلیل تاثیرات هورمون تستسترون در بدن مردان و همچنین زنان آغاز می‌شود.

فراموش کردن حذف موی زائد زیر بغل باعث خجالت و ناراحتی افراد می­ شود. با حذف دائمی موهای زائد، شما هنگام دوش گرفتن، یک مورد کمتر برای انجام دادن خواهید داشت. در حالی که اصلاح و سایر روش‌های حذف مو می‌تواند باعث تحریک پوست و قرمزی آن شود. حذف مو با لیزر موهای زائد باعث بهبود کیفیت پوست شما می‌شود.

مزیت ها و تاثیرات مثبت لیزر بر زیر بغل

لیزر موهای زائد دارای چندین مزیت و فایده متعدد است که قطعا به دلیل این مزایا می باشد که روز به روز به تعداد کاربران لیزر افزوده می شود و افراد زیادی استفاده ازلیزر موهای زائد زیر بغل را نسبت به سایر روش ها ترجیح می دهند.

لیزر موهای زائد زیربغل مزایا و فواید متعددی دارد که در ادامه با مهم‌ترین آنها آشنا می‌شوید:

نرم‌تر شدن پوست زیربغل

می‌توانید مطمئن باشید که پوست زیربغلتان پس از فقط چند جلسه لیزر زیربغل نرم‌تر خواهد شد. لیزر نه تنها زیربغل را نرم و بدون مو می‌کند، بلکه تیرگی‌های آشکار زیر بغل را نیز از بین می‌برد تا احساس خوشایندتری پیدا کنید و اعتمادبه نفس و عزت نفستان بیشتر شود.

کاهش موهای درون‌روییده

موهای درون‌روییده زیربغل عارضه‌ای ناراحت‌کننده و تحریک‌کننده است. موی درون‌روییده زمانی ایجاد می‌شود که موهای فرخورده زیر پوست گیر بیفتد و باعث ایجاد برجستگی و ورم کردنی بشود که می‌تواند دردناک هم باشد. به‌علاوه موهای درون‌روییده هنگام اصلاح با تیغ یا اپیلاسیون با وکس به راحتی عفونت می‌کند. لیزر موهای زائد سلول‌های مو را در ناحیه‌های هدف، از جمله زیربغل تخریب می‌کند و از بین می‌برد و در نتیجه از بروز این عوارض جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از راش و سوختگی تیغ 

اصلاح با تیغ و اپیلاسیون با وکس عمل‌هایی برای از بین بردن موهای زائد هستند که ممکن است به پوست، به ویژه پوست زیربغل آسیب بزنند. علت آسیب دیدن پوست این است که هنگام تیغ زدن یا استفاده از وکس لایه‌های فوقانی پوست نیز همراه با فولیکول‌های مو برداشته می‌شود. در نتیجه لایه‌های پوست آسیب می‌بیند و پوست تحریک می‌شود. لیزر فولیکول مو را درون پوست هدف می‌گیرد و آن را بدون آسیب زدن به پوست از بین می‌برد، در نتیجه پوستی صاف، درخشان و بدون مو ایجاد می‌شود.

خلاص شدن از اصلاح روزانه

اگر مجبور باشید زیربغلتان را هر روز یا چند بار در هفته اصلاح کنید، این کار مداوم وقت فراغتتان را به روش آزاردهنده‌ای پر می‌کند، به‌علاوه باعث می‌شود که همیشه برای انجام دادن فعالیت‌هایی مانند رفتن به باشگاه یا استخر آماده نباشید. اما وقتی موهای زیربغل را با لیزر از بین ببرید، همیشه برای همه چیز آماده‌اید و دیگر هرگز مجبور به تیغ زدن موهای زیربغل نمی‌شوید.

بخوانید  لیزر موهای کل صورت در رشت

نتایج دائمی

بهترین فایده لیزر زیربغل دائمی بودن نتایج آن است، چرا که در لیزردرمانی از نور شدید پالسی (IPL) برای هدف گرفتن فولیکول‌ها و سلول‌های موی درون پوست در ناحیه هدف معین استفاده می‌شود. این منبع نور قوی به فولیکول‌های موی درون پوست آسیب می‌زند و درنتیجه چرخه رشد مو مختل می‌شود. مو پس از تکرار شدن این عمل در چند جلسه، دیگر هرگز رشد نخواهد کرد. چون پس از لیزردرمانی دیگر نیازی به استفاده مکرر از تیغ و وکس نخواهید داشت، لیزردرمانی در بلندمدت موجب صرفه‌جویی در وقت و پولتان می‌شود و دیگر لازم نیست نگران موهای زائد زیربغل باشید.

حفظ پوستتان در بهترین شکل در بین جلسات درمان، مهم است و به جای اینکه به دنبال لیستی از آنچه باید انجام دهیم باشید، بایستی به لیستی از آنچه نباید انجام دهید توجه کنید. بنابراین در ادامه مطالبی آورده شده که شما باید بلافاصله پس از جلسه لیزر خود از آن­ها اجتناب کنید.

ورزش

پوست شما حداقل 48 ساعت برای بهبودی بعد از حذف موهای خود نیاز دارد (یک بهانه خوب برای نرفتن به باشگاه و استراحت کردن در خانه). همچنين عرق، اصطكاك بين پوست و وسايل ورزشي نیز ممكن است منجر به تحريك شود، به همين دليل است كه ورزش کردن بلافاصله بعد از لیزر بهتر است انجام نشود. پیاده روی کاملاً خوب است هر چند، اما شما باید سعی کنید بدن خود را خنک و راحت حفظ کنید.

گرما

لیزر باعث حساسیت پوست شما می‌شود، پس بهتر است حداقل 48 ساعت پس از فرآیند لیزر، از گرمای شدید، از جمله دوش و حمام گرم و همچنین اتاق‌های بخار و استخرهای شنا (که حاوی کلر هستند و می‌توانند پوست را بدتر کنند)، اجتناب شود. این بدان معنا نیست که شما نباید پوست خود را شستشو دهید، فقط دمای آب را ولرم نگه دارید.

اصلاح

حتی اگر چند موی زائد باقی مانده باشد (این اتفاق می‌افتد به این دلیل که لیزر موها را در مرحله رشد هدف قرار می‌دهد)، تا چهار یا پنج روز بعد از لیزر، از تیغ استفاده نکنید. البته، اصلاح بین جلسات مجاز است و تنها تکنیک حذف مو است که توصیه می‌شود. اصلاح با موم، اصلاح با موچین یا کندن مو، در حالی که به طور ناخوشایندی دردناک هستند، نیز توصیه نمی‌شود، زیرا این روش‌های اصلاح بر اثربخشی لیزر تأثیر می‌گذارند. لطفاً توجه داشته باشید اگر در حال تجربه تورم یا پوسته پوسته شدن پوستتان هستید، این ناحیه از پوست خود را اصلاح نکنید. البته، هنگامی که جلسات لیزر موهایتان کامل شد، می‌توانید با تیغ خداحافظی کنید.

بخوانید  چرا لیزر موهای زائد بهترین گزینه است ؟

محصولات

همراه با دوره آماده سازی برای لیزر موهای زائد، باید از محصولات، به خصوص آنهایی که معطر، حاوی مواد شیمیایی یا بسیار سنگین هستند، احتراز کنید. این مواد می‌توانند ناحیه درمان را تحریک کنند و حتی ممکن است منجر به تاول شوند. آلوئه ورا می‌تواند برای تسکین پوست و کاهش هر گونه ناراحتی چند بار در روز مورد استفاده قرار گیرد. از آرایش نیز باید اجتناب شود، مگر اینکه حاوی مواد معدنی باشد.

لایه برداری

باید بالافاصله پس از لیزر از لایه برداری اجتناب شود، اما چهار یا پنج روز بعد، برای کمک به ریختن موها و کمک به جلوگیری از رشد موهای درون روئیده بسیار مهم است (چون راستش را بخواهید، هیچ کس یکی از آنها را نمی‌خواهد). هنگام لایه برداری پوست، این کار را با ملایمت انجام دهید و برای این کار، همیشه از دستکش‌های لایه برداری نرم یا اسفنج نرم استفاده کنید.

لباس نامناسب

لباس‌های نامناسب یا تنگ مانند لباس‌های چسبیده به بدن و جین‌های تنگ می‌توانند باعث ایجاد اصطکاک و ناراحتی شوند که ممکن است موجب واکنش پوست، تورم یا قرمزی شود. قرمزی و / یا تورم می‌تواند پس از لیزر رخ دهد، اما در این صورت این قرمزی ی تورم طبیعی است، اما اگر شما نگران هستید و یا علائم عفونت دارید، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

لمس

پس از درمان، باید از لمس کردن یا مالیدن پوست خود اجتناب کنید. لیزرها مجهز به خنک کننده هستند که فرآیند لیزر را راحت‌تر می‌کنند، اما پوست، پوست است و می‌تواند حساس شود. همچنین، اگر شما در مورد هر گونه عوارض جانبی، از جمله سوزش شدید نگران هستید، لطفاً با درمانگر خود که لیزر شما را انجام داده یا دکتر خود، تماس بگیرید.

داروهای خاص

اگر دچار ناراحتی یا خارش شدید، پاراستامول می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. با این وجود، تمام داروها برای شما مناسب نیستند و باید از مصرف داروهایی که به عنوان داروهایی که با نور لیزر واکنش نشان می‌دهند، شناخته شده اند مانند ایبوپروفن اجتناب کنید.

اجتناب کردن از این داروها به مدت چند روز پس از لیزر موهایتان، به این معنی است که می‌توانید به مراقبت‌های روزانه خود بازگردید و احساس خوبی داشته باشید، و می‌توانید منتظر جلسه بعدی خود و یک عمر پوست نرم و ابریشمی و بدون موی خود باشید.

قیمت لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر موهای زائد زیر بغل و لیزر موهای زائد مردان هزینه ایی بسیار به صرفه تر و مناسب تر از تمام روش ها به خود دارد.قیمت لیزر ،بستگی به تعداد جلسات دارد و به صورت جلسه ایی هزینه پرداخت می شود.قیمت لیزر موهای زائد زیر بغل بستگی به نوع دستگاه و خود کلینیک دارد که در جلسه راهنمایی قیمت برای عزیزان گفته می شود.

بخوانید  موارد استفاده کربن تراپی

عملکرد لیزر موهای زائد برای رفع موهای زیر بغل چگونه است؟

علی رغم این که لیزر موهای زائد بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد، اما این روش در واقع بسیار ساده است. در این روش لیزر پالس‌هایی از انرژی نوری را به عمق پوست می‍‌فرستد، و در آن‌جا فولیکول‌های مو را از بین می‌برد. هنگامی که فولیکول‌های مو نابود شوند، موها دیگر نمی‌توانند رشد کنند.
رشد مو سه مرحله یا فاز دارد فاز فعال رشد، فاز میانی، و فاز استراحت. لیزر رفع موهای زائد تنها زمانی موثر است که مو در فاز رشد باشد. هنگامی که مو در فاز میانی یا استراحت است، لیزر نمی‌تواند ریشه مو را تخریب کند.
برای اطمینان از تاثیر لیزر موهای زائد و این که موها در فاز فعال رشد قرار داشته باشند، مشتریان باید چند جلسه درمانی را در طول چند هفته انجام دهند. به این شکل زمانی برای استراحت بدن فراهم شده و تکنسین لیزر می‌تواند لیزر را در زمانی که فولیکول‌های مو در فاز رشد قرار دارند انجام دهد.

آیا لیزر موهای زیر بغل منجر به سرطان می شود؟

هیچ مدرکی مبنی بر تأثیر روش استفاده از لیزر موهای زائد بر ایجاد سرطان پوست وجود ندارد. یکی از نگرانی‌هایی که ممکن است در مورد استفاده از روش درمانی لیزر داشته باشید آن است که آیا این نوع از نور می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود یا خیر. سرطان پوست با قرارگیری در معرض انواع خاصی از محدود نور UV مرتبط است. ما در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید و برخی منابع نور مصنوعی نظیر تخت‌های برنزه هستیم.

اگرچه لیزر موهای زائد از انرژی نور استفاده ‌می‌کند، اما شامل هیچ ماورابنفشی نمی‌شود. طول موج‌هایی که برای هدف‌ قراردادن فولیکل‌های مو استفاده می‌شوند طول موج بیشتر و انرژی کمتری دارند. هیچ خطری وجود ندارد که این امواج به مواد ژنتیکی سلول شما آسیب وارد کند، بنابراین روش لیزر موهای زائد خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش نمی‌دهد. لیزر موهای زائد زمانی که توسط پزشک مجرب و در یک کلینیک معتبر انجام شود بسیار امن است. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه استفاده از روش درمانی لیزر می‌تواند موجب افزایش خطر ابتلا به هر نوع سرطان یا بیماری دیگری شود وجود ندارد.

آیا لیزر موهای زائد غدد عرق ریز را از بین می‌برد؟

در حالی که لیزر موهای زائد اغلب به افرادی که تعریق زیادی دارند توصیه می‌شود، اما مانع از این تعریق نمی‌شود؛ لیزر موهای زائد غدد تعریق یا غدد لنفاوی را از بین نمی‌برد.

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر