کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

10 روش جوانسازی صورت در کلینیک نهال

درمان های زیبایی صورت با هدف مراقبت از پوست و رفع نیازهای سه لایه پوست: اپیدرم، درم و هیپودرم به وسیله مرطوب کننده و احیا کننده پوست، تحریک فرآیند نوسازی سلولی و تثبیت عملکردهای ساختاری و تغذیه ای آن انجام می شود. قبل از انتخاب بهترین روش برای زیبایی صورت، داشتن یک تشخیص خوب بسیار […]

درمان های زیبایی صورت با هدف مراقبت از پوست و  رفع نیازهای سه لایه پوست: اپیدرم، درم و هیپودرم به وسیله مرطوب کننده و احیا کننده پوست، تحریک فرآیند نوسازی سلولی و تثبیت عملکردهای ساختاری و تغذیه ای آن انجام می شود.

قبل از انتخاب بهترین روش برای زیبایی صورت، داشتن یک تشخیص خوب بسیار مهم است. در این راستا متخصص پوست، نوع پوست و فیزیولوژی صورت شما را تجزیه و تحلیل می کند و بهترین روش را به شما معرفی می کند.

جوانسازی صورت

 کلیه روش ها و فرایندهایی که باعث بهبود و تغییراتی در پوست صورت شخص می‌شود تا علائم پیری و چین چروک ها در صورت، کاهش یابد. جوانسازی صورت به منظور بهبود پوست، لایه برداری عمیق پوست صورت و همین‌طور پوست محیط چشم و لب، کاهش چین و چروک صورت و بهبود مدل صورت انجام می شود.

روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. این روش ها به صورت روش هایی غیر تزریقی و جراحی مانند گذاشتن ماسک های گیاهی و روش های جراحی و تزریقی مانند بوتاکس، لیزر و… انجام می شود.

همچنین در نظر داشته باشید که عواملی همچون تغذیه سالم، مصرف مناسب آب، استرس کم، فعالیت بدنی منظم و استفاده از محصولات حفاظت از پوست (انواع کرم های ضد آفتاب، روغن های طبیعی، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها) نیز می‌تواند به جوانسازی و بهبود صورت کمک کند.

چه زمانی برای جوانسازی پوست اقدام می کنیم؟

آسیب هایی که به ضایعات و تخریب پوست منجر می شوند انگیزه ای برای اقدام به جوانساختن پوست می باشند که شامل :

  • عفونت پوستی
  • اثرات بریدگی و زخم ها
  • دانه پوستی
  • تغییر یا تخریب بافت پوستی ، برای مثال هنگام کاهش یا اضافه وزن ناگهانی
  • آثار سوختگی که شامل سوختگی با آتش یا آفتاب سوختگی می شود.
  • دیر خوب شدن زخم ها
  • لکه های روشن یا تیره روی پوست
  • واکنش های حساسیت پوستی یا آلرژیک
  • پیری (پیری که موجب کاهش تولید کلاژن ، افزایش چین و چروک و ایجاد لکه های پوستی می شود.)

انواع روش های جوانسازی پوست کدامند؟

در ادامه می‌خواهیم به روش‌های موثرتر و جدیدترین متد جوانسازی صورت و پوست اشاره کنیم.

1.لیزر اندولیفت

در این روش کم تهاجمی، فیبر بسیار نازکی وارد پوست می‌شود و درون لایه‌‌های عمقی پوست قرار می‌گیرد. فیبری با استفاده از اشعه‌ی لیزر مادون قرمز (فرو سرخ) کلاژن‌سازی پوست را تحریک کرده و باعث ذوب شدن تجمعات اضافی چربی می‌شود. به این ترتیب شاهد کاهش افتادگی و سفتی پوست خواهیم بود.

بخوانید  فول بادی و توتال بادی در لیزر چیست؟

2.کربوکسی تراپی

این متد یک شیوه کم خطر و مطمئنی است که کارکرد آن از لحاظ بالینی جهت زیبا سازی، جوانسازی، ترمیم پوست، معالجه چین و چروک، شل شدگی پوست و …  است.

کربوکسی تراپی با تزریق اندکی دی اکسید کربن به لایه های زیرین پوست صورت می گیرد و به ساخت کلاژن و انحلال ته نشست های چربی کمک بسزایی می کند. افزون بر این، این روش درمانی کاربردی جریان خون را بالا برده و خواص ارتجاعی و چین و چروک پوست را التیام می بخشد. این روش به از بین بردن جوش ها، خط های ریز و حتی تیرگی زیر چشم هم کمک بسزایی می کند.

3. هایفوتراپی (HIFU)

هایفوتراپی روشی برای کشیدن پوست صورت (لیفت صورت) است که جایگزین روش های جراحی شده است و برای جوانسازی پوست به کار می رود. از امواج فراصوت برای افزایش تولید کلاژن و محکم تر شدن بافت پوست می شود. دستگاه هایفوتراپی لایه های زیرین پوست را هدف قرار می دهد. تاباندن امواج فراصوت (اولتراسونی) منجر به گرم شدن بافت پوست می شود. وقتی دمای بافت به میزان معینی بالا برود، به عنوان آسیب شناسایی می شود و سلول های پوست برای مقابله با این آسیب تولید کلاژن را افزایش می دهند. از آنجایی که هایفوتراپی بر بخش خاصی از بافت های زیرین متمرکز می شود، آسیبی به سطح پوست نمی رساند.

4.بوتاکس

بوتاکس کردن جهت جوانسازی پوست عملی سرپایی بوده و از طریق بی حسی موضعی انجام می شود. این تزریق توسط سوزن های ظریف که درد کمی را برای فرد دارند انجام می شود. بوتاکس بعد از تزریق، با فلج کردن ماهیچه ها، از حرکت اضافی آن ها و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.معمولاً بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می کشد تا بوتاکس تاثیرات خود را نشان دهد.

5.تزریق ژل

ژل ‌ها یا با عبارت کلی تر پر کننده ها موادی هستند که در زیر پوست تزریق می ‌شوند تا فرورفتگی هایی را که ایجاد خط و خطوطی بر پوست کرده است، پر کنند و باعث جوانسازی پوست و صورت شوند. این مواد را برای پر کردن چروک ‌های عمیق مانند خط خنده استفاده می ‌کنند. این قبیل پر کننده ‌ها کاربرد بیشتری در افراد مسن دارند و در افراد جوان ‌تر برای زیبایی بیشتر و افزایش حجم لب یا گونه استفاده می‌ شود. پر کننده‌ ها بر حسب نوع آن ها چند ماه تا چند سال در پوست مانده و پس از آن نیاز به تزریق مکرر دارند.

بخوانید  لیفت صورت با rf فرکشنال

به علت هزینه به صرفه و مناسب و کم بودن عوارض آن ، هر ساله بیشتر از ۱میلیون نفر از این شیوه درمانی کاربردی جهت زیبا سازی پوست خود استفاده می ‌کنند. بهتر است بدانید که این روش پس از تزریق بوتاکس بهترین روش جهت جوانسازی پوست در دنیا است.

6.تزریق چربی

در این روش، چربی طبیعی بدن، معمولا از نقاط دیگری مانند شکم، پشت و سایر مناطق بدن گرفته می‌شود و پس از پالایش، جهت جوانسازی به صورت تزریق می شود. به طور کلی، این روش می‌تواند به جوانسازی کمک کند اما برای انجام آن، نیاز به یک متخصص است. چرا که در صورت تزریق نامناسب چربی به صورت، ممکن است عوارض جانبی مانند عفونت، خونریزی، تورم و… رخ دهد.

7.آر اف فرکشنال

مکانیسم آر اف فرکشنال، مشابه هایفوتراپی با حرارت و افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از سوزن و نیدل های بسیار نازک که روکش طلا دارند به آرامی پوست را سوراخ می شود و انرژی امواج رادیویی (RF) به بافت های زیرین رسانده می شود. این فرایند منجر به افزایش دما و در نهایت بهبود ساختار پوست می شود.

8.میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ با سوزن های بسیار ریز در پوست زخم های ریزی ایجاد می کنند. این زخم ها منجر به تحریک تولید کلاژن شده  و درنهایت ایجاد بافت پوستی قوی تر و سالم تر می شود. این روش در ترمیم مشکلاتی نظیر جای جوش و آکنه، ریزش مو، ترک های پوستی، آفتاب سوختگی، چین و چروک ها، زخم ها و لکه های پوستی کاربرد دارد.

9.میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن از روش های رایج لایه برداری پوست به کمک دستگاه است. در این روش تکنسین کار با دستگاه یا دکتر پوست، کریستال های کوچک را روی سطح پوست مالش می دهد و منجر به لایه برداری از سطح پوست می شود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی ایمن بوده و عوارضی به همراه ندارد. این روش برای ترمیم زخم ها، لکه های پوستی، بافت غیرطبیعی پوست، جای جوش، ملانوما یا سرطان پوست و آثار پیری موثر است.

10. مزوتراپی

مزوتراپی عبارت است از تزریق و وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک با سوزن های بسیار ریز به داخل پوست می باشد.مزوتراپی صورت یکی از روش های غیر جراحی برای داشتن پوست صاف می باشد.زمانی که مواد به لایه ی اپیدرم پوست منتقل می گردد باعث تحریک کلاژن و الاستین پوست و پر شدن قسمت هایی از پوست که دچار افتادگی شده اند، می گردد.

بخوانید  جوانسازی با پلاژن

عوارض جوانسازی پوست چیست ؟

برخی از افراد در جلسه مشاوره درباره عوارض انجام جوانسازی می پرسند که باید به آن ها بگوییم در صورتی که به بهترین پزشک زیبایی مراجعه کنید و او بهترین روش درمانی را با توجه به مشکلات شما انتخاب کند و شما مراقبت های قبل و بعد از جوانسازی پوست را رعایت کنید دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد.تنها عیب روش های فوق تورم و کمی کبودی بعد از انجام آن ها می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و ایجاد حساسیت یا آلرژی در پوست نمی کند.

سریع ترین روش جوانسازی پوست کدام است؟

زمانی که مراجعه کنندگان به دکتر حقیقت پور مراجعه می کنند اولین سوالی که از ایشان می پرسند این است که جدید ترین و سریع ترین روش جوانسازی پوست کدام است؟ بسیاری از آن ها تمایل دارند تا در خصوص اینکه بهترین و سریع ترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست کدام است تا با استفاده از آن سریعا به نتیجه مورد نظر خود برسند. اما در پاسخ به این سوال باید گفت روش های مختلفی برای جوانسازی وجود دارد که می توان از تمامی آن ها نتیجه موثر و مطلوب گرفت. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از روش هایفو تراپی بعد از گذشت ۱ الی ۲ روز از انجام آن نتیجه را کاملا واضح مشاهده کنید.

جدید ترین متد جوان ساختن صورت کدام است؟

یکی از جدید ترین و سریع ترین و همچنین موثر ترین روش های جوانساختن پوست صورت هایفو تراپی می باشد. این پروسه برای کسانی که از چین و چروک صورت رنج می برند بهترین و موثر ترین نتایج را به همراه دارد.

آیا برای جوانسازی پوست صورت تنها یک جلسه کافی است؟

بسیاری از افراد بعد از انجام اولین جلسه جوانسازی خود از ادامه آن خودداری می کنند و دیگر برای انجام روش مورد نظر خود به پزشک مراجعه نمی کنند به همین منظور نتیجه ای مطلوب از آن به دست نمی آورند و به تمامی آشنایان خود می گویند که تجربه بدی از انجام روش های جوانسازی دارند. در حالی که این چنین نبوده و برای اینکه شما به نتایج درستی دست پیدا کنید نیاز است تا در چندین جلسه شرکت کنید. تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به عمق چین و چروک پوست ، مشکلات پوستی و سن افراد بستگی دارد.

جوانسازی صورت

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر