کاربر گرامی، زمان رزور نوبت از 10 صبح الی 19 عصر می باشد ، عدم پاسخگویی به دلیل تکمیل ظرفیت می باشد ، با تشکر

برداشتن خال، ضایعات و لک های پوستی

ظاهر شدن ضایعات و لک های پوستی یکی از شکایت های رایج افراد در سنین مختلف است. بروز این ضایعات دلایل مختلفی مانند تأثیر ژنتیک، شرایط اقلیمی و … دارد. خوشبختانه امروز روش های مختلفی برای برداشتن خال، ضایعات و لک های پوستی وجود دارند. در صورتی که به این مشکلات مبتلا هستید می توانید […]

ظاهر شدن ضایعات و لک های پوستی یکی از شکایت های رایج افراد در سنین مختلف است. بروز این ضایعات دلایل مختلفی مانند تأثیر ژنتیک، شرایط اقلیمی و … دارد. خوشبختانه امروز روش های مختلفی برای برداشتن خال، ضایعات و لک های پوستی وجود دارند. در صورتی که به این مشکلات مبتلا هستید می توانید به راحتی برای درمان آن اقدام کنید. نکته حائز اهمیت برای درمان سریع و بدون عوارض ضایعات پوستی، مراجعه به کلینیک معتبر و با سابقه است.

روش های برداشتن خال، ضایعات و لک های پوستی

اصلی ترین روش های درمان ضایعات و لک های پوستی عبارت اند از:

برش ضایعات با قیچی یا تیغ جراحی

برش ضایعات پوستی مانند خال به وسیله قیچی و تیغ از قدیمی ترین روش های درمان به شمار می رود. در این عمل پس از بی حسی موضعی، قسمتی از پوست بریده و خال و دیگر ضایعات برداشته می شوند. برش ضایعات توسط قیچی از روش های پر عوارض در درمان مشکلات پوستی است. بنابراین امروز روش های نوین دیگری جایگزین این روش درمانی شده اند.

سوزاندن ضایعات پوستی

در گذشته برای برداشتن خال، ضایعات و لک های پوستی با این روش، از دستگاه کوتر استفاده می شد. این دستگاه با وجود برداشت کامل ضایعات پوستی، فرورفتگی هایی در پوست بیمار بر جای می گذاشت. در حال حاضر برای سوزاندن ضایعات پوستی از دستگاه رادیو فرکانسی استفاده می شود. استفاده از این دستگاه، عوارض سوزاندن ضایعات پوستی را به حداقل ممکن رسانده است.

کرایوتراپی ضایعات پوستی

کرایوتراپی یکی از بهترین روش های درمان ضایعات پوستی به شمار می رود. در این روش از یک اسپری سرد شامل متیل تری اتر و نیتروژن مایع استفاده می شود. کرایوتراپی با انجماد سلول ها، خال و دیگر ضایعات پوستی را در کوتاه ترین زمان نابود می کند.

بخوانید  لیزر موهای زائد ‌زیربغل

لیزر ضایعات پوستی

برداشتن خال و لک های پوستی با لیزر از جدیدترین متدهای برداشتن ضایعات پوستی است. در این روش، امواج توسط دستگاه به پوست تابیده می شود. سلول های خال و ضایعات پوستی بر اثر گرمای بیش از حد این پرتوها متلاشی می شوند و از بین می روند.
لیزر ضایعات پوستی از جمله اقداماتی است که باید تحت نظر پزشک متخصص و با تنظیم امواج متناسب با پوست متقاضی انجام گیرد. پس لازم است برای لیزر به کلینیک های معتبر و با سابقه مراجعه کنید.

 

ضایعات پوستی

فهرست مطالب
پشتیبانی کلینیک نهال

پشتیبانی کلینیک نهال

سوالات خود را مطرح کنید

پشتیبانی کلینیک نهال چه کمکی می توانم انجام دهم ؟

مطالب بیشتر